Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 4:15 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Wto Lip 13, 2010 3:33 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 31, 2009 6:39 pm
Posty: 45
Miejscowość: Białystok
Pojazd: Fiat Uno 1.0 Fire ;p
Siema, jestem Wojtek. Witam wszystkich na tym forum.
Posiadam motorower Romet Ogar 200. Mam kilka problemów z nim a mianowicie z silnikiem.
Na początku pokaże wam zdjęcia tej maszyny. Wiem, że to nie dział Wasze Sprzęty ale chciałbym wam go pokazać.

http://wojtekow1992.fotosik.pl/zdjecia/1.html

W silniku wymieniłem na nowe : wszystkie łożyska,wał,tarcze sprzęgłowe,nowy cylinder (55cm3) razem z tłokiem(3p) i pierścieniami, głowica stara z 50cm3 oraz nowe kolanko wydechu. W iskrowniku nowy przerywacz,kondensator,cewka zapłonowa. Te zdjęcia nie są najnowsze, ponieważ obecnie jest założony filtr stożkowy oraz na zdjęciu widać wycięcie żeberka w cylindrze - to stary cylinder 50cm3 , ktoś wcześniej robił wycięcie pod gaźnik simsonowski.
Mój problem:
Po złożeniu pseudo 60cm3 odpaliłem go i elegancko pracował na wolnych obrotach - tak cicho szumiał - to chyba normalne jak nowe części. Jednak kiedy chciałem go wkręcić na obroty on robił takie "buu" i przygasał. Zmieniłem przerwę na świecy i przerywaczu, wyczyściłem dysze i odpaliłem i po 1min pracy mogłem go wkręcać powoli na obroty. Postanowiłem przejechać się. Ogar ledwo na 1 szedł , żeby pod górkę jechać musiałem nogami się odpychać , a z górki tylko 2 udało mi się wrzucać ( bo mała górka) . Po kilku minutach jazdy zgasiłem go i z 1h czasu stał i odpoczywał. Odpaliłem go i znów to samo - po dodaniu gazu robił "buu" i nie wkręcał się na obroty. Zostawiłem go tak . Wszedłem na forum i poczytałem trochę. Wyczytałem na forum , że strzałka na tłoku powinna być skierowana do wydechu , a ja złożyłem odwrotnie . To ja rozebrałem cylinder i założyłem tak ja należy. Przy okazji wyczyściłem dysze , posprawdzałem przerwy. Silnik po kilkukrotnych kopnięciach odpalił i znowu nie chciał się wkręcać na obroty . Na wolnych pracował. Jak zgasiłem to mogłem go ręką odpalić jak był ciepły.

I nie wiem właśnie w czym tkwi problem , że nie chce się wkręcać na obroty i wcześniej nie miał mocy na jedynce. Proszę o poradę.
Sorry , że się tak rozpisałem ale jestem tu nowy i nie che tu za dużo postów bezsensownych nabijać.
Pozdrawiam. Wojtek.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Czw Lip 15, 2010 1:41 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 31, 2009 6:39 pm
Posty: 45
Miejscowość: Białystok
Pojazd: Fiat Uno 1.0 Fire ;p
Pomorze ktoś?? Tyle jest użytkowników na tym forum?? Nikt nic nie wie??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Czw Lip 15, 2010 9:53 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Jakiego koloru jest świeca ? Regulacja gaźnika,zapłonu ewentualnie przeczyść cały układ paliwowy, trzeba kombinować :D

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Pią Lip 16, 2010 3:50 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 31, 2009 6:39 pm
Posty: 45
Miejscowość: Białystok
Pojazd: Fiat Uno 1.0 Fire ;p
Świeca - ISKRA F95 - jak wyjąłem to była sucha i czarna. Bak jest czysty, wężyk paliwa nowy , filtr paliwa założony , gaźnik wyczyszczony. Dysza w główna w gaźniku to 68. Zapłon też jest raczej dobrze ustawiony - choć nie mam pewności. U mojego kolegi co ma jawę 50 cały iskrownik jest przesunięty maksymalnie w prawo i u niego elegancko chodzi. A jak jak ustawiałem zapłon , zdjąłem głowicę i wymierzyłem te 1,8 - 2,00mm przed GMP tłoka to mi ustawienie iskrownika wyszło maksymalnie w lewo. Krzywkę mam nową. Magneto elegancko na klinie siedzi. Skąd taka różnica??
A mogło coś się stać cylindrowi kiedy założyłem tłok odwrotnie i popracował trochę?? Teraz już jest dobrze założony. Kolega powiedział, że bd musiał nowy tłok kupić.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 6:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
wojtekow1992 napisał(a):
A mogło coś się stać cylindrowi kiedy założyłem tłok odwrotnie i popracował trochę?? Teraz już jest dobrze założony. Kolega powiedział, że bd musiał nowy tłok kupić.


Zapewne widziałeś tłok, nic nie powinno się stać, strzałka jest tylko po to aby zamki nie wpadły w okna płuczące/wydechowe. Oglądnij go dokładnie.
A co do ,,buuu" to jeżeli dodając gazu tak jest to zazwyczaj jest to wina nadmiaru powietrza. Regulacja gaźnika.
Na to jak jest u kolegi też tak nie patrz, sam musisz mierzyć i sprawdzać przy jakim ustawieniu jest optymalnie dobrze. Jeżeli kumpel ma dobry gaźnik niech ci pożyczy na testy, sprawdzicie co i jak :)

Wojtek fajny ogar :D

problemy-techn-f4/remont-silnika-jawa-223-cz-3-ost-sk-adanie-t21121.html <Czytaj> może coś od Olka pomoże :)

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 9:10 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Sprawdzałeś w którym momencie masz zapłon?

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 5:59 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 31, 2009 6:39 pm
Posty: 45
Miejscowość: Białystok
Pojazd: Fiat Uno 1.0 Fire ;p
Tłok raczej dobry , trochę zmatowiał. Jak ustawiałem wyprzedzenie zapłonu 1,8mm to podstawa już prawie na maksa była w lewo odsunięta. Chciałem na 2,0mm ale już się nie dało.Cewka ociera o dekiel.
Jednak ustawiłem trochę więcej paliwa i już nie "buczy" tak. Wkręca się na obroty i na niskich też dobrze chodzi. Tylko na 1 ma mało mocy. Nie wiem czy to zawsze tak jest po wymianie cylindra i tłoka. Może jak go dotrę to bdz miał więcej mocy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 7:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
wojtekow1992 napisał(a):
Nie wiem czy to zawsze tak jest po wymianie cylindra i tłoka. Może jak go dotrę to bdz miał więcej mocy.


Przeważnie świeżo po remoncie silnik jest trochę zamulony, też tak miałem i się rozruszał :)

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 8:40 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 31, 2009 6:39 pm
Posty: 45
Miejscowość: Białystok
Pojazd: Fiat Uno 1.0 Fire ;p
Podejrzewam,że to może być też wina tłumika. Zapchany jest pewnie. Spróbuje bez.Przeczytałem poradnik Olo i tam jest napisane o tłokach:

tłoki tzw. „świecące się” są wykonane ze stopu o małej domieszce krzemu, przez co podgrzane zwiększają swoją średnicę ponad wymiar i powodują zbytnie tarcie i grzanie się silnika, dlatego często są sytuacje, gdy rozgrzany silnik nie ma siły.

Te '"świecące się" to one jak nowe to takie wyszlifowane są i tak błyszczą?? o to chodzi??
Bo jak kupiłem pseudo 60cm3 i tam właśnie był taki tłok i na dodatek 3pierścieniowy??
Może to tłoka wina?? A może wiecie czy dostane jakiś dobry tłok do tej 60cm3, średnica 40mm i żeby był 2 pierścieniowy??
Pozdro


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 9:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Ale na zimnym też tak masz? Że słaby jest? Ja osobiscie kupiłem cyla z allegro za 70zł gówno jakieś +tłok też się świecił i puki co nic nie puchnie, chyba że kogoś holuję to wtedy :D

Na allegro musisz szukać, 2p napewno lepszy jak 3p :) W serii nic się nie powinno dziać nawet na takim tłoku chyba że długo/mocno jezdzisz.

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Ogar 200] Problemy z mocą i obrotami .
PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 6:59 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 31, 2009 6:39 pm
Posty: 45
Miejscowość: Białystok
Pojazd: Fiat Uno 1.0 Fire ;p
Między cylindrem a karterami była nieszczelność. Była tam uszczelka i nasmarowane z dwóch stron tawotem. Tak mi facet ze sklepu z częściami doradził i na innym forum przeczytałem aby tak uszczelnić. Nie chciało mi się brudzić rąk w silikonie.
Podczas dodawania gazu w tawocie z zewnątrz widać było jak ucieka powietrze. Żeby te powierzchnie były nowe , idealnie wyfrezowane to pewnie na samą uszczelkę by trzymało.
To ja zdjąłem cylinder , wyczyściłem tawot , odtłuściłem powierzchnie i uszczelkę , nasmarowałem z obu stron silikonem wys. temp. skręciłem i odczekałem 1 dzień.
Następnego dnia jak odpaliłem od razu było słychać , że wkręca się na wyższe obroty niż poprzednio.

Lepiej silnik się zbierał , już mogłem 2 wrzucić ale 3 już nie. Muliło go. To ja w gaźniku obniżyłem
trochę poziom paliwa. Już ogar lepiej chodził , na trójce udało mi się pod lekka górkę wjechać.
Ale nie chciałem zbytnio go przeciążać bo jest na dotarciu.

Po ok. 10 min. jazdy zgasiłem go i dałem mu odsapnąć. Po godzinie spróbowałem odpalić. Silnik z 1 kopa odpalił ale w ogóle nie mógł się wkręcić na obroty. Znowu robił takie "buu" podczas dodawania gazu. Po 30 min. ustawiania gaźnika , słabo się wkręcał na obroty ale kiedy usiadłem na nim i przechyliłem na prawą stronę wróciły wysokie obroty. Pojezdziłem nim trochę , zgasiłem , i po 1h odpoczynku odpaliłem i znów to samo. Silnik nie może sie wkręcać na obroty.

Czy to wina gaźnika jest?? Próbowałem zmieniać dysze - to raz 65 a raz 68. Niewiem co to może być. Po jeździe ogarkiem i zgaszeniu go i ponowną próbą odpalenia zmieniają sie obroty i ustawienie gaźnika?? Mam zamiar kupić nowy gaźnik. Ale najpierw chce od was zasięgnąć pomocy.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Problem z obrotami i mocą.

Rx8

9

3672

Sob Kwi 07, 2012 1:25 pm

jarek11144 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 205] problemy z wysokimi obrotami

Kosa12121213

5

3149

Wto Wrz 15, 2009 8:40 pm

Kosa12121213 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problemy z obrotami.

GYNEK ROZBÓJNIK

5

1741

Pon Cze 16, 2008 5:34 pm

F2B Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problemy z obrotami

Woody22

10

2481

Nie Paź 16, 2011 3:47 pm

Matej Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Problem z obrotami

Sznajk~

0

1416

Sob Lip 11, 2009 7:04 pm

Sznajk~ Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] oraz 32 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.064s | 25 Queries | GZIP : Off ]