Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Kwi 08, 2025 6:00 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Układ zapłonowy bez akumulatora.
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 9:59 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Możliwe jest zastosowanie mojego patentu bez obecności akumulatora.
Układ zasilany jest z osobnej cewki zasilającej (6V~ do 12V~), do której podłączony
jest prostownik. Zasadnicza różnica polega na tym, że minus z wyjścia
prostownika nie może być podłączony do masy motoroweru.
Układ jeszcze nie sprawdzony - ale powinien działać.

[ Dodano: 11 Sierpień 2007, 14:37 ]
W poprzednim schemacie minus z prostownika odizolowany jest od masy motoru.
Wynika z tego, że kowadełko platynki powinno też być odizolowane od masy
motoroweru. Z technicznego punktu widzenia będzie to trudne do zrobienia.
Dlatego potrzebne będą trzy prostowniki - aby wyeliminować ten problem.
Cewki oświetleniowe również muszą być podłączone do prostowników.
Wszystkie minusy z trzech prostowników podłączone są do masy motoru.
Natomiast plusy z cewek oświetleniowych zasilają instalację motoroweru.
Motorower zasilany jest napięciem stałym i ma wspólną masę dla zapłonu
i oświetlenia. Patent powinien działać bez akumulatora.
Powodzenia w przeróbkach lub jak kto woli w tuningu.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 9:26 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Nie wiem czy tylko ja, ale nie widzę sensu w tym.
Jakoś na kondensator i platynki mało kto narzeka.
Standardowe rozwiązanie jest dużo tańsze, oryginalne i trwałe moje platynki mają 20 lat).
A proponowane tutaj nie wydaje mi się w niczym lepsze.

Poza tym zapłon sterowany tranzystorem to już prehistoria. Dziś stosuje się tyrystory ewentualnie tranzystory MOSFET.

Swoją drogą zrobił bym zapłon oparty na mikro-kontrolerze atmega8 ale problem z tym jest taki że sam silnik zakłucia pracę mikro-kontrolera jak znajdę na to jakiś sposób to się pochwalę. W takim rozwiązaniu można by było kierować wyprzedzeniem zapłonu w ogóle nie zaglądając do iskrownika. A sam mikro-kontroler mógłby robić jeszcze wiele innych rzeczy w motorze np. mierzyć prędkość, obroty silnika(zmieniać wyprzedzenie w zależności.
do obrotów) i temperaturę silnika.

Ogólnie nie widzę plusów tego rozwiązania.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 9:06 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Jak zapewne zauważyłeś w układzie jest oryginalny przerywacz - usunąłem tylko kondensator
który jest tu potrzebny jak przysłowiowy wrzód na tyłku. Kondensator jest najbardziej
zawodnym i kapryśnym elementem w układzie zapłonowym. Miałem już do czynienia
z egzemplarzem, który pracował idealnie na zimnym silniku - a po nagrzaniu od silnika
tracił pojemność. Zastosowanie mikro-kontrolera przy tak prymitywnej instalacji elektrycznej,
mija się całkowicie z celem. To tak jak byś wsadził silnik od Ferrari do Poloneza.
Zastosowany przeze mnie tranzystor i dioda to najprostsze i najtańsze rozwiązanie,
które w zupełności wystarcza przy tego typu instalacji.
Najważniejsze jest to, że zdaje egzamin.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 11:20 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Zobaczymy po ilu kilometrach zniszczy się tranzystor :P

Poza tym to porównanie Poloneza z Ferrari jest jak najbardziej nie na miejscu.
Wiadomo ile kosztuje silnik z Ferrari, zaś ja mikro-kontrolery kupuje po 5zł.
Ale nie mam zamiaru lansować swojego rozwiązania bo jeszcze go nie skończyłem.
Zobaczmy co kto jeszcze napisze.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 5:29 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Laszlo, ja też nie widzę w tym sensu.

Mam zrobiony akumulatorową instalację i jak mi się odpiął akumulator to iskry nie było.

Co do mikrokontrolera: odfiltruj zasilanie i jak robisz tarczę to zrób nacięcie w DMP (bardzo łatwo się wtedy ustawia zapłon.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Układ zapłonowy bez kondensatora.

galion59

8

5868

Wto Wrz 04, 2007 1:39 pm

galion59 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Romet Chart 210] Układ zapłonowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

scarman20

24

10744

Wto Sie 25, 2009 9:07 pm

tupek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Pytanie układ Aritzza Bateryjny

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

karol282

25

5438

Czw Lip 19, 2007 8:32 am

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ŻarÃłwki i układ zasilania takowych :]

Skellen

3

1566

Pią Lut 16, 2007 11:05 am

kroczus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Moduł zapłonowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 8, 9, 10 ]

omnia2005

142

38892

Pon Mar 17, 2008 10:37 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.045s | 21 Queries | GZIP : Off ]