Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Kwi 18, 2024 9:52 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: ABC przewijania cewek
PostWysłany: Śro Lip 28, 2010 4:58 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 18, 2010 7:41 pm
Posty: 106
Pojazd: brak
Chcę przewinąć cewki w charcie na 12v.1-Ile trzeba zwoji .2-Jakim drutem?3-Opłaca się?

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ABC przewijania cewek
PostWysłany: Sob Lip 31, 2010 6:23 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 18, 2010 7:41 pm
Posty: 106
Pojazd: brak
Nikt nie przewijał?
Nasuwa mi się 4 pytanie.Jakie cewki muszę przewinąć by mieć aku 12v i kierunki 12v?

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ABC przewijania cewek
PostWysłany: Sob Lip 31, 2010 8:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Jedyny temat na temat przewijania cewek na 12v (właśnie przewijania a nie przeróbek) to twój właśnie sławku i nic nie napisałeś jak to zrobić. A żeby nie na nemat nie było to - 4 pytanie: na bank obie świetlne i obie ładowania.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ABC przewijania cewek
PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 11:15 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 18, 2010 7:41 pm
Posty: 106
Pojazd: brak
A więc po 1h poszukiwań nie znalazłem odpowiedzi na żadne z zadanych pytań w starszych tematach.

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ABC przewijania cewek
PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 2:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Bodajże użytkownik bigsoft coś takiego robił, może będzie mógł Ci pomóc :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: ABC przewijania cewek
PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 12:00 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Powiem Ci tak. Jeżeli chodzi o ilość zwojów na danej cewce - to nie mam pojęcia. Ja jak przewijałem prądnicę, to po prostu sobie tego najzwyczajniej w świecie nie zapisałem nigdzie. Sprawa jest jednak prosta. Przykładowo masz dwie cewki świetlne połączone równolegle. Demontujesz jedną z nich z rdzenia prądnicy (aby to zrobić, musisz te blaszki ścisnąć, odlutować końce zwojów od przewodu i rdzenia iskrownika). Montujesz sobie cewkę na czymś, czym będzie łatwo obracać, no chyba, że wolisz odwijać w rękach. Zaczynasz odwijanie. Każdy jeden pełny obrót karkasu (obudowy na której jest uzwojenie), to jeden zwój. Liczysz ile cewka ma zwojów, zapisujesz sobie jaka to cewka i ile tych zwojów było. Przy okazji zapisujesz sobie ile warstw miała dana cewka. Jeda warstwa, jest wtedy, gdy zapełnisz drutem całą szerokość karkasu od jednej strony do drugiej, potem nawijasz dalej - druga warstwa już leci na drucie pod spodem - rozumiesz?). Przykładowo policzyłeś, że było 216 zwojów na danej cewce. Napięcie w instalacji to 6V. Dzięki temu wiesz już, że na 1V przypada 36 zwojów drutu. Wiesz już, że jeśli chcesz przewinąć na 12V, to wyjdzie Ci 432 zwoje drutu. Czyli dwa razy więcej niż było. Na logikę - tym samym drutem będzie ciężko. Dlatego też mierzysz średnicę drutu normalnie z izolacją. Wychodzi np 0,9mm (strzelam z tymi ilościami zwojów i średnicą drutu, bo nie pamiętam jakie były). Policzyłeś też, że warstw było np. 20. Liczysz dalej - 0,9mm drut * 20 warstw, to około 18mm. Dołóż, że będzie z 20mm. Sprawdzasz teraz głębokość pustego karkasu od jego podstawy do końca ścianki - tam gdzie wirują magnesy. Widzisz ile jest mm. Teraz już sam powinieneś przeliczyć czy trzeba drut o mniejszej średnicy (a jeśli tak, to jakiej). Trzeba sprawdzić ile miejsca jest do magnesów i ile do podstawy aluminiowej prądnicy.

Jak już obliczysz jaki trzeba drut, to nawijasz zwój przy zwoju, dokładnie, powoli, bez pośpiechu. Tutaj nie można się spieszyć. Jeśli zrobisz to dokładnie - efekty będą zadowalające.

Nie bój się, że przy zmniejszeniu średnicy drutu nie będzie tyle mocy co w oryginale. Nie prawda. Tzn. nie do końca :) Załóżmy, że ta cewka świetlna ma drut 0,9mm, oddaje około 12,5W przy 6V (12,5, bo są dwie cewki równolegle i oddają ok 25W, to 12,5 wychodzi na jedną - około). 12,5W to jakieś 2A z malutkim hakiem przy 6V.

Jeżeli zmniejszyłbyś średnicę drutu do 4,5mm, czyli równo połowa mniej - moc teoretycznie nie spadnie. Prąd zmniejsza się niby o połowę, czyli już tylko 1A, ale napięcie dzięki większej ilości zwojów wzrasta do 12V - czyli 1*12 - daje 12W. Oczywiście to takie suche pierniczenie trochę, bo są straty i różne inne przeszkody, dlatego nie można sobie tak ot mówić, że po zmniejszeniu średnicy drutu dokładnie o połowę, to prądy dokładnie o połowę spadną, bo tak do końca nie jest :)

Dokonaj pomiarów, o których pisałem. Ile się zmieści na karkas maksymalnie. Wylicz o ile trzeba zmniejszyć średnicę drutu, aby zmieściło się go dwa razy więcej niż oryginalnie. Tyle.

To samo z cewkami świetlnymi.

Zaznaczam jedno - Z IMPULSATOREM I CEWKĄ ZASILAJĄCĄ MODUŁ NIC NIE ROBISZ.

Resztę możesz przewijać ;)

Powodzenia ;)

(PS. Dodam, że u siebie udało mi się nawinąc cewkę 12V tym samym drutem, z 20 zwojów wyleciało, ale i tak napięcie było zadowalające i akumulator mi nigdy nie padł, nawet regulatora potrzebował, bo raz go zagotowało po 10km jazdy :D)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów SZUKAM KOGOS DO PRZEWIJANIA CEWEK

Cygan

7

2716

Czw Wrz 20, 2007 10:09 pm

Garry1 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Napięcie cewek

maciek-info

2

2390

Pią Lut 03, 2006 3:46 pm

komaroid Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przewijanie cewek

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

maciek-info

51

16730

Pon Lip 23, 2007 12:58 pm

arti321 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów przewijanie cewek

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

sumarek

16

7366

Śro Gru 27, 2006 3:04 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Pomiar cewek

wojtek

5

2188

Sob Paź 20, 2007 10:07 am

tomek1212 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 22 Queries | GZIP : Off ]