Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Cze 21, 2024 9:05 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lip 12, 2007 10:12 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
dawid9292, ja ci odpowiem.

Dioda jest jak zawór zwrotny. Mamy dwa pojemniki z powietrzem pod ciśnieniem.
Pomiędzy nimi jest zawór zwrotny.
W pierwszym jest ciśnienie 2 bar, a w drugim 3 bar.
Mamy pomiędzy nimi zawór zwrotny ustawiony tak, że wylot jest z strony pojemnika z 3 barami.

Obserwacje :powietrze nie przepływa.

Wnioski:
1. doida jako, że działa jak zawór zwrotny w podanej sytuacji nie będzie przepuszczała prądu
2. mostek prostowniczy zawiera 4 diody, więc też nie będzie przepuszczać prądy
3. brak prądu= brak ładowania
4. spadek napięcia akumulatora
5. dioda zaczyna przewodzić prąd gdy napięcie jest równe 8V - napięcie przewodzenia(2V na wszystkie)= ok 6V
6. akumulator kończy się ładować przy napięciu 6V (ogar mocniej go nie naładuje)
7. akumulator będzie mieć co najwyżej 6V (co przy 12V akumulatorze jest niedopuszczalne)

Wniosek końcowy: Według schematu Artizzz'a nie będzie działać.

Rada: poszukaj schematu Magnum200'a

PS: mam nadzieję, że już każdy wie (po przeczytaniu tego postu) jak działa dioda i trochę pomyśli w podobny sposób, by było mniej podobnych pytań.


Ostatnio edytowany przez korneliuszo Sob Lip 14, 2007 3:25 am, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 13, 2007 2:15 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Tak czytam i cos mi nie pasuje:
korneliuszo napisał(a):
mostek prostowniczy zawiera 3 diody
a nie 4? z tego co pamiętam to mostek graetz'a ma 4 diody,
Image
jak to pomyłka pisowni, czyli nacisnąłeś 3 zamiast 4 to sorki :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 13, 2007 6:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Chłopak się pomylił... Rzeczywiście są 4.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 13, 2007 8:57 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 18, 2006 10:47 pm
Posty: 152
Miejscowość: Szczecin
korneliuszo napisał(a):
5. dioda zaczyna przewodzić prąd gdy napięcie jest równe 8V - prąd przewodzenia(2V na wszystkie)= ok 6V
6. akumulator kończy się ładować przy napięciu 6V (ogar mocniej go nie naładuje)


A co z rezystancja wewnetrzna aku??
Zeby aku sie ladowalo napiecie ladowania musi przekroczyc napiecie akumulatora w stanie naladowania :P
Przyklad mamy chociazby w samochodzie (14,4V)
korneliuszo napisał(a):
prąd przewodzenia(2V na wszystkie)

Prosze nie mylic pojec, za to mialem laski z przyzadow pomiarowych :D
Pozatym spadek napiecia jest zalezny od rodzaju i mocy dpuszczalnej polprzewodnika :P

_________________
Simson s51 repairing process begin ....70%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 14, 2007 3:26 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Olo, =XawiD=, sorki to tylko pomyłka.

luk333,

1. patrząc do noty katalogowej to piszą o maksymalnie 1V na diodzie (w mostku prostowniczym) przy 4A. (fakt napięcie przewodzenia)
2. U=IxR, więc ta rezystancja tylko ustala niewielki prąd.
3. podłącz sobie szeregowo rezystor i regulowaną diodę zenera (zmieniaj napięcie od mniejszego do większego), podobnie zachowuje się akumulator (zwiększanie napięcia przebicia diody ilustruje ładowanie akumulatora).
3. podłącz napięcie powyżej tych 14,4V do akumulatora a po pewnym czasie się przeładuje (jest to maksymalne napięcie ładowania).
4. zobacz pomysł z poprzedniego postu i próbowałem prosto wytłumaczyć błąd w myśleniu

Chyba byłem trochę śpiący jak pisałem poprzedniego posta.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 14, 2007 8:23 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Co do tego ładowania: Na mojej żelówce pisze, że w okresie użytkowania cyklicznego, czyli podczas jazdy, napięcie ładowania musi wynosić 14,4V - 15V, a 14,4V uzyskuje się przy zastosowaniu reg. napięcia z simka, czyli popularnej ELBY, jak również innych regulatorów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 14, 2007 5:20 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 18, 2006 10:47 pm
Posty: 152
Miejscowość: Szczecin
korneliuszo napisał(a):
podłącz sobie szeregowo rezystor i regulowaną diodę zenera (zmieniaj napięcie od mniejszego do większego), podobnie zachowuje się akumulator (zwiększanie napięcia przebicia diody ilustruje ładowanie akumulatora).


Regulowana dioda zenera??
nigdy o takiej nie slyszalem chyba ze scalak jakis by to byl.
A pozartym to co napisales jest dziwne i niezrozumiale.
I ladowania = U ladowania - U akumulatora / R akumulatora
Takrze przy ladowanu 6 V naladowanie aku do 6 V zajmie T -> ∞
Przyklad mamy przy charakterystyce ladowania kondensatora. I mozemy przyrownac chociaz nie wszystkie wapolczynniki sa takie same.
A dozatym chyba naladowany akumulator 6V ma 6,5V

_________________
Simson s51 repairing process begin ....70%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 14, 2007 7:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
luk333 napisał(a):
A dozatym chyba naladowany akumulator 6V ma 6,5V



Dokładnie ma 6,2-6,4V (w stanie jałowym). A jeżeli go ładujesz, to ok 7,2V.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 14, 2007 9:26 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
tak samo jak 12V, w stanie "sklepowym' ma około 12,3V - 12,5V, a po naładowaniu taki prądam jak pisze na obudowie ma 13,5V.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 12:31 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
luk333, regulowanej diody zenera nie kupisz, lecz są schematy które zachowywują się jak takie diody. (tutaj chciałem Ci pokazać na tej diodzie jak zmienia się prąd od stanu naładowania akumulatora akumulatora (zamiast tej diody mógłby być kondensator wstępnie naładowany (akumulatora nigdy do zera się nie rozładowywuje))
Tak dziwnie napisałem, bo myślałem, że wyciągniesz wnioski.
W tym twoim wzorze brakuje nawiasu i pewna nieścisłość
powinno być I ładowania = (U ładowania - U akumulatora) / R wewnętrzna akumulatora
Napięcie akumulatora ołowiowego pokazuje nam stan naładowania.
Ostatnio kupiłem akumulator (żelowy 6V) i pisze na nim:
-maksymalny prąd ładowania C/5 (jako że mam 7Ah to mam prąd 1,4A)
-maksymalne napięcie ładowania cyklicznego 7,4V (dla 12V to 14,8V)
-maksymalne napięcie ładowania buforowego 6,9V (dla 12V to 13,8V)
-Nie dopuszczaj do rozładowania akumulatora poniżej 5V

Więc przy napięciu 6V jest częściowo naładowany (akumulator 6V)

Olo, te 14,4V jest tylko uniwersalne(poszczególne akumulatory mogą mieć trochę inne).
Ładowanie cykliczne to jest takie, że ładujesz i odłączasz ładowarkę po naładowaniu.
Ładowanie buforowe to takie, że ciągle masz podpiętą ładowarkę.

Użytkowanie cykliczne masz jak ładujesz i rozładowywujesz do końca i znowu ładujesz
Użytkowanie buforowe masz jak ładujesz prawie zawsze i od czasu do czasu rozładowywujesz go lekko

W ogóle uważam tą dyskusję bezsensowną, ponieważ odpowiadałem na pytanie dotyczące wstawienia akumulatora 12V w miejsce 6V


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 12:56 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Dobra to skoro jesteśmy z powrotem w temacie, to może ktoś kto umie liczyć (lepiej ode mnie) niech policzy jak trzeba przewinąć cewkę aby dawała 15V 20W :P ciekawe czy komuś sie uda ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 12:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Olo, jest jeden problem... Na to nie ma wzoru...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 9:06 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 18, 2006 10:47 pm
Posty: 152
Miejscowość: Szczecin
Dobra ma takie malutkie pytanko :D
Co sie stanie jak dowine trosze troszke zwojow do cewki zaplonowej ?? :D

_________________
Simson s51 repairing process begin ....70%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 18, 2007 9:48 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Dowinąć nie dasz rady - cały drut musi stanowić "jedność".


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 18, 2007 11:10 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Nom, ale efekt byłby taki, że napięcie pójdzie w góre (tak pisał Artizz więc tego się trzymam :P)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów przewijanie cewek

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

sumarek

16

7470

Śro Gru 27, 2006 3:04 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [023] Przewijanie cewek

djblack_28

3

1898

Śro Cze 03, 2009 5:50 am

Lipton Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [019] Przewijanie cewek, akumulator i zaplon bateryjny

Lipton

6

2741

Czw Kwi 23, 2009 5:04 pm

Lipton Zobacz ostatni post

Brak nowych postów przewijanie

magdamichał

6

2299

Śro Sty 17, 2007 8:14 pm

magdamichał Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przewijanie cewki zapłonowej

DxV

5

2727

Śro Wrz 26, 2007 8:58 pm

DxV Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 22 Queries | GZIP : Off ]