Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Cze 21, 2024 9:13 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Przewijanie cewek
PostWysłany: Wto Cze 20, 2006 2:26 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Paź 07, 2005 12:51 pm
Posty: 53
Miejscowość: Lublin
Siema.
Mam proźbę żeby ktoś mi przedstawił jak powinno przewijać się cewki. Chciałem zrobić sobie z 6v na 12v. Wiem że trzeba zdjąć stary drut i założyć nowy. Tylko pytanie jak to się robi i jaki drut zastosować. Mam do przewinięcia 3 cewki zapłonowe.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 21, 2006 12:26 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Cze 17, 2006 3:44 pm
Posty: 65
Miejscowość: Brzeszcze
A wogóle da się to przerobić na 12?

_________________
Romet Ogar 200 - 60ccm
czerwony


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Cze 21, 2006 1:05 pm 
Da sie tylko trzeba przewinąć cewki


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 22, 2006 5:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 6:03 pm
Posty: 481
Miejscowość: Warszawa
Pojazd: Mazda 626 2.0
Musisz kupić odpowiedni drut chyba 0,75 i 200 zwoi nim a i jeszcze jakiś lakier albo drut pokryty czymś tam :P żeby był odizolowany

_________________
Dzieciom neostrady mowimy nie!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 04, 2006 6:43 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Co za ignorancja Idzesz do zakładu, w którym przwija się silniki np. od sprzętu agd i mówisz co chcesz osiągnąć Ja sam nie jestem orłem w elektryce Moja instalka jest wg Artizzza ale ostatnio kumpel, który ma dniepra mnie uświadomił TO ZAKłAD OBLICZ CI ILE ZWOI I JAKIEGO DRUTU TRZEBA DAć
KOLO Z TAKIEGO ZAKłADU W pOZNANIU ZROBIł TAKą PRZEWIJKę DO ALTERNATORA ZA 100 PLN + KOSZT DRUTU I SAM WSZYSTKO OBLICZYł Dla silnika jawki to musi byc taniej
kURDE JA Z FIZYKI JESTEM NOGA (DO TEJ PORY NIE MAM OROTKA HA HA - leży w szufladzie, naet nie wim czy działa)
JESTEM HUMANISTą I TO JEST CZARNA MAGIA DLA MNIE
pYTAłEM GOOGLA NA TEN TEMAT, PRZEGLąDAłEM WSZYSTKIE DOSTęPNE STRONY I FORA A TAM SCIEMA NA SCIEMIE
Jak będę chciał coś takiego zrobić to też tak zrobię


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 10:29 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Spytałem sie ojca bo jest elektrykiem powiedział że cos takiego mi zrobi. Wystarczy zdjąć stary drut, policzyć ile jest uzwojeń ,jeżeli masz cewkę zapłonowa to drut może być troszkę cieńszy jeżeli świetlną to dużo cieńszy. I jak już masz drut to nawijasz tak jak było tylko że dwa razy więcej uzwojeń (bo 2 x ok. 6V = ok. 12V) przedzielasz tym papierkiem co był wcześniej ,nawijasz dalej i jak masz dokładnie dwa razy więcej uzwojeń - gotowe!. tylko pamjętajcie im cieńszy drut tym więcej mocy ,a im więcej drutu tym większe napięcie! Takze po takim zabiegu trzeba sprawdzić jaką moc generują wszystkie cewki i jakie napięcie. Jeżeli moc będzie za mała to musimy zrobic to samo tylko że z cieńszym drutem, zaś kiedy napięcie będzie za małe (ładowanie powinno być przynajmniej koło 12,5 - 13,7 V przy akumulatorze 12 V) musimy zastosowac więcej drutu

Jeżeli się myle to mnie poprawcie bo mogłem zle zrozumiec co mi ojciec powiedział

[ Dodano: 12 Sierpień 2006, 13:34 ]
Aha i jeszcze jedno ci którzy maja już przewnięte cewki na 12V podajcie grubość użytego drutu i ilość uzwojeń bo chce sprawdzić jakby to u mnie działało


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 6:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Olo, no jednak mały błąd się pojawił ;)
im cieńszy drut tym mniej mocy, a im grubszy tym więcej... z napięciem się nie mylisz, im więcej drutu tym jest ono większe <ok>

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Gru 02, 2006 6:33 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 28, 2006 9:14 pm
Posty: 227
Miejscowość: Kraków
Pojazd: Suzuki RG 80 :*
Chce mieć instalacje 12V. To cewki niezależnie od rodzaju (świetlne czy zapłonowe) powinny być przewijane tak samo?? Bo ja mam 3 świetlne, to w takim razie dobrze zrobie jak przewine je 200zw drutem DNE 0,70??

_________________
Teraz czas na RG 80 ;) SuuuuuuuZuuuuuuuuuKiiiiiiii......


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Gru 02, 2006 7:25 pm 
Jeśli się nie mylę to dobrze robisz ;)


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Gru 03, 2006 11:08 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Valeros, tak dobrze zrobisz

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Cze 11, 2007 11:26 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Wielkie sorry że odkopuje temat stary jak świat ale ma coś istotnego do dodania, a że temat znajduje się w dziale poradniki, to poprostu muszę to napisać :P. Otóż: dziś robiłem elektrykę w ogarku i sprawdzałem jakie napięcie dają cewki. Przewnięta przeze mnie dawała na maks obotach 30V :P dopiero potem się kapnąłem że wziąłem żły drut. No to wziąłem zapłonową i tu paradoks: daje 13,5 V na niskich!! Okazało się, ze miałem cały czas zapłon na 12V. Ale wracając do meritum: nie opłaca się zabardzo przewijać cewek, szczególnie jeżeli musimy kupić do tego drut, o ile takowego nie posiadamy. Można kupić najlepiej w sklepie własnoręcznie (nie na agmocie) cewkę zapłonową, tylko najlepiej miec przy sobie suwmiarkę i sprawdzić czy drut ma rzeczywiście 0,7mm. Zdało by się też zastosować regulator napięcia bo na wysokich obrotach daje ponad 20V ale lepsze to niż moje 30V :P. To tyle, jeszcze raz sory za archeologię ale mnie to męczyło :D.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 11:38 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
Ja też przepraszam za odkopywanie tematu ale czy regulator napięcia od simsona podejdzie ??

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 11:42 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
A czy simson ma regulator? Olo pewnie chodziło o jakiegoś LM'a. np. LM7812.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 11:46 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Kwi 30, 2007 8:02 pm
Posty: 271
Miejscowość: Swarzędz
Pojazd: Ogar "składak"
Yyy niewiem co to jest ten LM z elektryki jestem zielony xD Gdzie można dostać takiego LM7812 ? I czy jak dam 3 cewki zapłonowe szeregowo bede miał te 12v ? I jeśli można kogoś prosić o jakiś schemat dokładny budowy ukł. na 12 z akusiem.

_________________
W trakcie budowy "składaka" 3majcie kciuki niedługo sprawozdanie i rozpiska z całej pracy ;) <faja>

Total : 10%

MOTO SERWIS TEAM SWARZĘDZ !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 11:54 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Jak dasz 3 cewki zapłonowe szeregowo, to otrzymasz 18V. Czyli w praktyce ponad 22.... LM7812 dostaniesz w elektronicznym. Ale radze go nie zakładać. Najlepiej będzie jak przewiniesz normalnie cewki na 12V.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów przewijanie cewek

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

sumarek

16

7470

Śro Gru 27, 2006 3:04 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [023] Przewijanie cewek

djblack_28

3

1898

Śro Cze 03, 2009 5:50 am

Lipton Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [019] Przewijanie cewek, akumulator i zaplon bateryjny

Lipton

6

2741

Czw Kwi 23, 2009 5:04 pm

Lipton Zobacz ostatni post

Brak nowych postów przewijanie

magdamichał

6

2299

Śro Sty 17, 2007 8:14 pm

magdamichał Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przewijanie cewki zapłonowej

DxV

5

2727

Śro Wrz 26, 2007 8:58 pm

DxV Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 38 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 21 Queries | GZIP : Off ]