Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 5:40 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Pon Kwi 20, 2009 6:15 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Witam. Ostatnio spotkałem się z dziwną rzeczą. Mianowicie. Rozebrałem moto, zdjąłem tłumik, patrze się do cylindra. Tłok się błyszczy, pierścień bez żadnych uszkodzeń, rys itd. zero nagaru. Złożyłem, śmigałem, wszystko OK, do czasu.

Kilka dni temu dodałem gazu tak na 80%, obroty mam wysokie, bo zdjęta jedna blokada na tłumiku i na CDI (zmostkowane już, sprawdzałem). Ale jak spada z obrotów, to jest takie nie wiem jak to nazwać. Tarcie? Takie jakby "Łuu...". I coś sie tłucze, mocy mam mniej. Olej leję 1:40, stihla, 35zł/l (taki był lany od początku jak tylko DT przyjechała do kraju ;] ), dawka paliwa była od czasu kiedy złożyłem na środku regulacji, na środkowym rowku, czyli 3 od góry (5rowków jest). Kopci lekko, tak jak gdy mialem dozownik. I jak wyjeżdżam pod górę to tam gdzie zawsze szedł na 5 bez problemu, tak na połowie obrotów tam teraz mam lekkiego muła i w dodatku słysze jak sie tłucze w silniku.

Co zrobiłem na początku.
-Wmiana świecy (NGK)
-Czyszczenie gaźnika
-Dolałem trochu więcej oleju do paliwa

Efekt: Bardzej kopci, reszta sie nie zmienia ;/

Następnie odkręciłem świece, ustawiłem w okolicach GMP, wlałem w stosunku 1:1 jakieś 20ml roztworu benzyny i tego oleju stihla, zakręciłem świecę i kopnąłem w kopkę na wyłączonym zapłonie (chciałem tam wszystko przesmarować w środku).

Efekt: Nie tłucze sie, mocy przybrało. Przejechałem jakieś 10km i znowu to samo (i na zimnym, i na ciepłym).

Wlałem dziś drugi raz też jakieś 20ml do świecy i jakoś jeżdżę na razie ;/

Co się stało? Silnik już się kończy?... Może wina jest w gaźniku, sam nie wiem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Pon Kwi 20, 2009 6:33 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Może jest szerokie i głębokie... Mówią mi że pierścień. Chyba zdejmę cylinder, kwestia uszczelek bo ni mam, nie wiem gdzie kupić :| W tym rypanym serwisie będą chcieli numer ramy moto z którego jest silnik pewnie <lol>

Jutro pojadę do szkoły, jeżeli zacznie mi znowu stukać itd to zdejmuje cylinder i jadę do szklepu jakiegoś dopasować pierścień, nie wiem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Pon Kwi 20, 2009 6:47 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Pukpuk!!! Części do tej Yamahy kupuj na http://www.sklepmotocyklowy.pl lub larsson.pl
A nie "będę musiał dopasować pierścień od czegoś..." Na silniku od strony zapłonu koło cylindra powinien być podany kod silnika...

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Pon Kwi 20, 2009 7:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
i jeszcze na sklep.larsson.pl :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Wto Kwi 21, 2009 7:04 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Puk puk i remont... Tłok przypalony z każdej strony, pierścienie (jednak pierścienie, bo są 2) przepuszczają, taki wniosek.
gładź nawet ok, ale i tak będzie szlif i wymiana tłoka pierścieni itd... Dziś już prawie nie dojechałem ze szkoły, stukało jak ch*j, obroty niskie ;/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Wto Kwi 21, 2009 7:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Miałem w Dt całkiem podobnie i wydech miałem zapchany :|

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Wto Kwi 21, 2009 7:23 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Ten silnik co mam, czyli 80cmm/5bieg/powietrzak to z jakiego modelu może być dobrany? DT 80 MX?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Wto Kwi 21, 2009 7:24 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Tak ;)

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Wto Kwi 21, 2009 7:29 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Kazik, mam to samo. Tłumik też zapchany nagarem :| Co robiłeś w DT? Szlif, tłoczek i wszystko co "blisko" tłoka?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Wto Kwi 21, 2009 7:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Tłumika na "zicher" nie czyściłem ;) Tylko u mnie był jakiś zator w jednym miejscu no i wziąłem takiego druta i to przepchałem i od października 08' jest ok ;] Ale tak to możesz to umyć kretem - smyku chyba kiedyś opisywał co i jak ;) A tak to co ja robiłem to tłok,szlif, nowe łożysko korbowodu (górne) :)

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Śro Kwi 22, 2009 3:27 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
kazik3193 napisał(a):
A tak to co ja robiłem to tłok,szlif, nowe łożysko korbowodu (górne)

:| Problem ten sam, rozwiązanie miałem przygotowane takie samo :|

<piwo>


Image

To ten tłoczek. Ściągnąłem pierścienie, były 2 różne :| Jeden na 1 szlif, a drugi tylko utwardzony zewnętrznioe...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Śro Kwi 22, 2009 6:01 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Zdiąłem magneto, żadnych luzów, na korobowodzie też nie ma... A nie będę tego rozpaławiał, bo to nie łatwe zadanie... Tam wszystko wydaje sie ok.

---- Połączono -----

Pytanie. Papierem wodnym 2000 zdjąłem nagar z góry, to tłok na 1szlif (oznaczenie 25). Ile jeszcze mogę zorbić jak co tych podstawowych szlifów (o 2,25mm)? 3?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Śro Kwi 22, 2009 6:56 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Ojciec mówi, że ten tłok jest dobry, że wystarczy pierścienie kupić :| Który z Was tak sądzi? Wydaje mi sie, że żaden. Piszcie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Śro Kwi 22, 2009 7:03 pm 
Ja bym wymienił na nowy i nie kupuj gówna tylko jak najlepszy.
Na ojca nie patrz choć jak by sie uparł to może i by hulało ale i tak masz ponoć robić szlif to tłok out i inny trzeba...


Góra
  
 
 Temat postu: Re: [DT 80 AC] Stukanie, pukanie, wycie.
PostWysłany: Śro Kwi 22, 2009 7:42 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Widać, że dość ostro w palnik dawałeś :D ma duże przestrzały i gdybyś wymienił pierścienie to by trochę pochodziło ale nie ma sensu docierać pierścieni i potem znowu robić remont bo będzie to samo więc lepiej wymień wszystko.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Dziwne wycie w silniku

Stefcio_92

2

1340

Pią Sie 31, 2007 1:18 am

Stefcio_92 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Simson S51] Pukanie w silniku

Piotr14

9

2819

Śro Cze 10, 2009 8:44 pm

matm115 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Pukanie w silniku

Pelas

11

4185

Sob Lut 20, 2010 10:03 am

Pelas Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Dziwne pukanie

minio_o

11

2692

Pon Lip 12, 2010 4:50 pm

reso Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Simson SR50] Pukanie w silniku.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

KoSmIx3

18

5531

Nie Mar 08, 2009 3:28 pm

Qbol Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 20 Queries | GZIP : Off ]