Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 10:02 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Wodne chłodzenie
PostWysłany: Nie Maj 13, 2007 9:25 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Myslał ktoś o tym zeby zrobićjakieś lepsze chłodzenie cylindra? Jakoś nie znalazłem nic na ten temat jeszcze...

Pamiętam jak raz wracałem sobie od dziewczyny wieczorkiem i złapała mnie burza ale to taka perfidna, lało jak z cebra... NA tej trasie jest taka górka, dzie normalnie zawsze musiałem przed końcem właczać jedynkę i tak z 20 m przejechać. Wtedy bez najmniejszego problemu wyjechałem na 2 !! :-D Jedyną przyczynę jaką widzę to wlaśnie przez to że cylinder cały czas był "chłodzony" przez zimną wodę chlapiacą z koła.

Tak sobie pomyślałem jak by puścić między żeberkami cienką rórkę miedzianą z wodą i gdzieś wyżej jakąś chłodnice, dało by to coś?


Ostatnio edytowany przez MaximusResetus Pon Paź 08, 2007 6:42 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 13, 2007 9:54 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
A co z pompą? Bo obieg naturalny jest raczej kiepski.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 13, 2007 10:01 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Czw Maj 10, 2007 8:58 pm
Posty: 10
Miejscowość: rzeszów
można by zastosować pojemnik z wodą a na zewnątrz pompke paliwa z fiata 126p (malucha)
tylko jak zrobić żeby chodziła

_________________
123456789


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 13, 2007 10:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
elektryczna, najprędzej taka od spryskiwacza np
http://allegro.pl/item195279072_pompka_ ... _made.html
Niby na 12V ale sadze ze na 6 też będzie chodzić tylko że dużo wolniej. Ale prędkość nie ma aż takiego znaczenia. W ostateczności można uzyć akumlatorka, albo przerobić taka pompkę i zamiast silnika elektrycznego wykożystać śróbkę którą przykręca się magneto,a dokładniej to zrobic dluższą, i zamontować pąpkę w pokrywie magneta. Wszystko jest do zrobienia, ale to już sczczeguł jest.

Podstawowe pytanie jak obudować czy cokolwiek innego, cylinder zeby odbierać z niego ciepło.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 13, 2007 10:26 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
To akurat najmniejszy problem przy dostępnych dzisiaj specyfikach typu silikony czy inne poksiliny.
Pompa elektryczna będzie pewnie miała dużą moc więc elektryka Jawki jej nie "pociągnie". Z napędem od wału można by pokombinować (chociaż wtedy pompa "zeżre" nam trochę mocy silnika). Tylko nie można przesadzić z chłodzeniem bo jeżeli silnik będzie zbyt zimny to też jest źle.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Maj 13, 2007 10:43 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
mandos napisał(a):
Tylko nie można przesadzić z chłodzeniem bo jeżeli silnik będzie zbyt zimny to też jest źle.


no to jescze wmontowac termostat :) albo jeżeli śilnik byłby elektryczny pokusić sie o mikroprocesorowe sterowanie nim w zależności od temperatury :) (własnie wpadł mi do głowy tez pomysł jak zrobić cyfrowy obrotomierz do jawki :D )

A jeszce pytanie czy wie ktoś o jakichś elastycznych przewodach odpornyhc na wysoką temperaturę? Miedziane rurki o może byc dość drogie rozwiązanie o jest raz, a dwa nei wiem czy robia takie cienkie żeby zmieściły się między zeberka, do tego moze być ciężko lutowac czy co tam. Znacznie łatwiej było by wepchnąć jakiegoś elastycznego wężyka...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 6:58 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, temat o tym był i było podane kilka sposobów. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 8:24 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
=XawiD=, no jest temat o chłodzeniu,ale mowa w nim głownie o wiatraczkach a nic o wodnym. no i część ludzi wypowiada sie tam że nie ma sensu chłodzić bo standardowo nie ejst chłodzony itp itd a ja swoje wiem z doświadczenia ( <Czytaj> pierwszy post) ze im zimniejszy silnik tym większy power :) Jak tylko poskładam silnik do kupy to sam coś pokombinuję :D

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 9:53 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lut 05, 2007 9:38 pm
Posty: 19
Miejscowość: Lubuskie
Jedyne w miare tanie i najskuteczniejsze poprawienie chłodzienia to dospawanie dodatkowych gróbych żeber do cylindra i głowicy , dla porównania weźcie cylinder simsona albo coś ze starszych konstrukcji chłodzonych powietrzem, cylinder jawki to przy nich pikuś który po kilku sekundach na wolnych obrotach robi się gorący i praktycznie utrzymać stałą prędkośc 70 w temp. 25-30 * bez przegrzaania jest nie możliwe , chłodzenia wiatraczkiem nawet nie będe komentował bo pomysł jest na poziomie przeczkolaka , a chłodzenie cieczą jest nie opłacalne bez przerobienia cylindra i zamontowania membramy , co wiaze się nie tylko z kosztami spawania alu. ale także dorobienia nowej tuleji i innymi pierdołkami.

_________________
www.mustang.ns.prv.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 12:04 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 09, 2006 1:30 pm
Posty: 770
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: łyżworolki
na to potrzeba dużo kasy. Jak masz duzo kasy to pogoń ogara i kup coś co w standardzie jest chlodzone cieczą. Proste i logicze.
MaximusResetus napisał(a):
część ludzi wypowiada sie tam że nie ma sensu chłodzić

wyciągnij z tego wnioski.

_________________
moje PJ i BikePics.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 12:14 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
DJabeł, przeczytaj pierwszy post i też wyciąg z tego wnioski. Nie zajmował bym sie tym tematem gdybym sam nie odczuł różnicy na własnej skórze. Ale jeździć tylko w deszczu to troche niewygodne :P

Czemu też mówisz że trzeba dużo kasy? Wszystko zależy od tego w jaki sposób wykona sie chłodzenie...

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 12:43 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Zastanówmy się w takim razie gdzie chłodnice przymocować ?. W Ogarku raczej nie ma na to miejsca. Trzeba będzie założyć pompę wodną, oraz termostat. Gdy to wszystko pozakładasz dojdziesz do wniosku że Twój motor wygląda jak pancerny czołg. Wiadomo że lepiej się chłodzi. Lecz nie jest to takie łatwe w praktyce.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 1:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Może po prostu masz źle ustawiony zapłon i ci się mocno grzeje, bo mi lepiej idzie jak jest ciepły


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 1:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
CzEpEq napisał(a):
wez se butelke z woda do reki i polewaj co jakis czas i po sprawie

Gdyby cylinder był mocno nagrzany i polałbyś go wodą to najprawdopodobniej by pękł. :|

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 2:02 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
silnik jawki zbyt mocno sie grzeje jak na moje oko(bardziej niz dezamet) i dodatkowe zebra nie byly by zle bo chlodzenie ciecza to juz wyzsza jazda... a tak jak by utrzymac mniej wiecej temperature 50 stopni jak w silnikach wyczynowych... moze by to cos dalo

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Chłodzenie cylindra??

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

kruczex

66

25832

Sob Wrz 23, 2006 2:18 pm

Michal200 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. chłodzenie cieczą

Grabcio

7

3227

Nie Sie 29, 2010 8:07 pm

apollan Zobacz ostatni post

Brak nowych postów lepsze chłodzenie??? czy to możliwe???

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

DJabeł

28

9336

Nie Lut 11, 2007 1:10 pm

Mariola Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. dodatkowe chłodzenie w Motorynce

SuzukiRm250

10

4063

Nie Wrz 20, 2009 5:47 pm

MVVS Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.060s | 24 Queries | GZIP : Off ]