Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 11:58 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 72 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 1:53 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
Dam taki przyklad: moj stary ma opla kadeta 2.0 16 v i w książce pisze ze ma sprężanie 10,5 : 1 a wczoraj stary mierzył i okazało sie ze ma 14 : 1i silnik jest oryginalny .to przyklad ze nie ma co sie opierać na danych producenta...

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 1:55 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
1angel, Mylisz się co do szlifu (patrz tłoki są o rozmiarach 38,25 38,5 38,75 itd ). To nie jest tak jak piszesz... Zauważ że komora spalania zostaje taka sama. Rośnie stopień sprężania. Wraz z większą pojemnością należy założyc gaźnik podający większą dawkę mieszanki. Po odpowiednim usprawnieniu z tego silnika przy pojemnosci 55cm3 można wycisnąc napewno ponad 2,5KM. Ale fakt faktem nie warto bo problemy zaczynają robic inne części.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 2:03 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
Ja mam 2 szlif i musze jezdzic na najmniejszej dawce paliwa czy to normalne??

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 2:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Kubik, Czym większa pojemność tym większa dawka benzyny powinna być podawana.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 2:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
U mnie jest ok a jesli zwiększe dawkę to na max obrotach kopci i nie chce juz wejść na większe obroty wiec co jest grane??

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 2:19 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
obliczając pojemności do poszczególnych szlifów opierałem się na częściach fabrycznych , dzisiejsze rzemieślnicze mają inne wymiary i tak jak piszesz jeden szlif zbiera 0,25mm a nie 0,5mm tak jak kiedyś , co do ilości podawanego paliwa to myślę że wystarczyła by odpowiednia regulacja i zwiększenie kanałów płuczących nie chciało mi się tego wszystkiego opisywać bo post i tak był obszerny ale miałem to na myśli pisząc że jedna przeróbka pociąga za sobą szereg innych , co do tych 2,5km to pewnie że można tyle uzyskać bo to akurat problemu nie robi ale ile zmian trzeba wprowadzić żeby tego dokonać (dla przykładu podam silnik W2Bx czyli ten z WSK 175 fabrycznie 14km na politechnice wycisnęli z niego ponad 40km) , a ten stopień sprężania to jakaś dziwna sprawa ale nie wnikam bo nie o tym temat ;)

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 4:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
r4g3 napisał(a):
Zauważ że komora spalania zostaje taka sama.


Jeśli zrobisz szlif cylindra, to pojemność zwiększa się a co za tym idzie komora spalania, sprężanie zwiększasz poprzez pomniejszenie komory spalania np. planując głowicę.

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 5:18 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
Sk@tty1, fachowo komora spalania jest to wytłoczenie w głowicy w przypadku silnika 023 mniej więcej o kształcie fragmentu kuli czyli podczas szlifu cylindra komora ci się nie zmienia , czasem jednak potocznie mówi się komora spalania na powierzchnie w której następuje spalanie mieszanki i to wtedy dotyczyło by również cylindra ;)

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 6:24 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Sk@tty1,
ps <ok> nie jesteś pierwszym który patrzy po lewo i widzi u mnie Wiek:12 To jest jak najbardziej mylące i celowe. W rzeczywistości jest pewna nieścisłość. I staraj się używać form grzecznościowych typu "Ty, Tobie" itd, a tekst o moim ojcu nie był na miejscu.

Sk@tty1 napisał(a):
sprężanie zwiększasz poprzez pomniejszenie komory spalania np. planując głowicę.


Prawda a dokładniej stopień sprężania. Nie mylić z ciśnieniem sprężania. Mała ciekawostka dla wszystkich którzy podnoszą okna wydechowe: im wyżej wydech tym stopień sprężania się zmniejsza.

Kolego Kubik, miałem parę doświadczeń z gaźnikami i wiem że w Twoim przypadku widocznie za wysoko jest poziom paliwa. A nie chce wejsc na wyższe ponieważ mieszanka ma za mało powietrza i silnik zapycha się własnymi spalinami.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 6:39 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2006 9:30 am
Posty: 317
Miejscowość: Mogielnica
Pojazd: Stadko zabytków :)
r4g3 napisał(a):
Prawda a dokładniej stopień sprężania. Nie mylić z ciśnieniem sprężania. Mała ciekawostka dla wszystkich którzy podnoszą okna wydechowe: im wyżej wydech tym stopień sprężania się zmniejsza.

to ja coś dopowiem jest takie pojęcie jak stopień sprężania i rzeczywisty stopień sprężania (mówimy cały czas o silnikach 2T) , a jaka jest między nimi różnica ? - stopień sprężania jest podawany w danych technicznych ale jest to tylko teoretyczny stopień sprężania obliczany wzorem który jest gdzieś na forum , natomiast rzeczywisty stopień sprężania jest uzależniony od położenia okna wydechowego

_________________
"To jest Magnum 44, najpotężniejsza broń krótka na świecie. Może elegancko odstrzelić ci głowę ..."


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 8:59 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
r4g3 , jesli chodzi o brak powietrza to napewno nie.ale po prostu jesli na mniejszej dawce paliwa osiąga dobra moc to nie ma sensu kierować sie tym,ze skoro zrobiono szlif to trzeba zwiększyć dawkę paliwa

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 11:15 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
A czy ja coś takiego powiedziałem? Ze po szlifie?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 11:57 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
Bo chyba mnie zle zrozumiałeś w poprzednim poście,Mowilem ze przy wyższej dawce paliwa jeździ gorzej niz na mniejszej

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 12:03 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Im wyżej masz iglice tym więcej jednostek paliwa a mnie powietrza. Resztę sobie sam wytłumacz... A ja tam napisałem że skoro większa pojemnosc~!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 12:07 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Lut 19, 2008 5:45 pm
Posty: 385
Miejscowość: Piastowo
Pojazd: mazda mx-3 :)
To jak zwiększyć dawkę paliwa to wiem...tylko to wszystko tez zalezy od Gaznika w jakim jest stanie i wogole.pisze jak moj moto sie zachowuje nie mowie ze w każdym przypadku tak jest...

_________________
zapraszam miłośnikow mazdy MX-3 http://Www.mx-3.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 72 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Szlif cylindra

Norbi

7

6386

Pią Maj 11, 2007 10:16 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Szlif cylindra

Janek1991

3

3215

Wto Sie 07, 2007 12:24 pm

wiktor Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Szlif cylindra z 50 do 60 ccm

Dark_Man_2

8

4657

Czw Sty 31, 2008 4:27 pm

Krzyssiek91 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Szlif cylindra

dawid529

2

2233

Nie Lut 03, 2008 7:01 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. większa pojemność

tomekk

7

3366

Pon Lis 28, 2005 6:52 pm

apollan Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.055s | 21 Queries | GZIP : Off ]