Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 3:18 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 28, 2007 10:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
nie rozumiem jak bez regulatora nie będziw ładowania.on tylko określa max napięcie,ale przy wyższym też ładuje,tylko to nadwyręża aq.niby bez regulatora może się obejść,ale bez włączonych świateł napiecie może przy 2 cewkach połączonych szeregowo nawet 16V.ja przy 2 cewkach połączonych równolegle mam 15 na wolnych obrotach bez świateł ;)

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 4:01 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
no to git. napięcie ładowania przy ciągłym użytkowaniu powinno wynosić 14.4 - 15V. tak pisze na moim aku :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 7:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
no to co powiedziałem to są moje szacunki :P a 14,4-15 to są wartości których niepowinno się przekraczać i zaniżać,ale nawet nie przy ciągłbym użytkowaniu tylko zawsze,zwiększa to żywotność aq

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 12:47 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 11:55 pm
Posty: 424
Miejscowość: warszawa
magnum, Ty masz w swoim moto 3 cewki świetlne połączone szeregowo?? masz mostek prostowniczy czy tą czynnością zajmuje się regulator?? co z tym schamcikiem bedzie czy nie bedzie??

_________________
zabytkowe-f36/moja-zajawka-sumarek-t2599.html

wasze-sprz-f31/moja-zajawka-speed-t15751.html

zabytkowe-f36/rower-radzieckim-doczepnym-silnikiem-pomocniczym-zsrr-t4323.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 2:31 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
tzn. przy ładowaniu prostownikiem czyli w momencie kiedy prąd z aku nie jest pobierany napięcie ładowania powinno wynosić 13.5-13.8V. Sprawdźcie na swoich czy nie pisze coś takiego u mnie jest ale ja mam żelówkę nie wiem jak w kwasowych


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 3:45 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
sumarek napisał(a):
magnum, Ty masz w swoim moto 3 cewki świetlne połączone szeregowo?? masz mostek prostowniczy czy tą czynnością zajmuje się regulator?? co z tym schamcikiem bedzie czy nie bedzie??
3 cewki świetlne połączone szeregowo ;) Mostek jest w regulatorze (diody prostownicze). Schematu narazie nie mam bo jak mówiłem przypadkowo ten plik skasowałem :/ A narazie nie mam czasu na zrobienie nowego...

[ Dodano: 2 Marzec 2007, 14:52 ]
Szczerze mówiąc to na elektronice nie znam sie jeszcze w jakiś szczególny spodsób bo dopiero sie ucze ale: Regulator napięcia - układ elektroniczny, bądź elektryczno-mechaniczny stosowany w układzie ładowania akumulatora w pojazdach mechanicznych.

Regulator napięcia służy do regulacji napięcia wytwarzanego przez prądnicę lub alternator pomimo zmian obrotów silnika.

Regulacja odbywa się poprzez zmianę prądu wzbudzenia prądnicy. W układach elektro-mechaniczych stosowano regulację impulsową z trzema poziomami wzbudzenia (pełna, częściowa, wyłączona), w układach elektronicznych stosuje się zazwyczaj impulsowe włącznie i wyłączanie prądu wzbudzania w zależnośći od napięcia na akumulatorze. Źródło tekstu to wiki pedia. I mówię też że jak odłączyłem regulator od aku to ładowania nie miałem ;) Myśle ze na ten temat powinna sie wypowiedzieć osoba która sie na tym lepiej zna np: =XawiD= ;)

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 4:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
No to się wypowiem... Regulator napięcia ma za zadanie zabezpieczyć prądnice przed cofaniem się prądów oraz jest odpowiedzialny za włączanie/wyłącznie ładowania - to tak po naszemu... ;). A i całkiem możliwe że jak odłączyłeś regulator, to nie miałeś ładowania... Ale to już wyższa szkoła jazdy, której nie umiem wytłumaczyć "po naszemu"... Lepiej jak jest ten regulator... Ba... Musi być...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 4:26 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
O to mi chodziło. Dzięki za wytłumaczenie i zabranie głosu <piwo>

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 10:24 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Magnum 200, ty sam robiłeś ten regulator albo ktoś ci go zrobił ?? i masz go na płydce czy na pająku ?

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 03, 2007 11:41 am 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Robiłem go sam ale z pomocą i radami dobrego elektronika. Wykonany jest na radiatorze.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 2:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Ja już nie mogłem tego czytać i się zarejestrowałem.

Po pierwsze akku ołowiowe trzeba ładować prądem (stałym) o napięciu max ok 14V (dla 12V-owego), więc regulator napięcia tak steruje wzbudzeniem by mieć odpowiednie napięcie (w samochodach), a u nas (jako, że mamy magneto) musimy tylko obcinać wyższe napięcia niż maksymalne, więc co za problem!!!

@Magnum Znasz przynajmniej zasadę działania tego regulatora??

@=XawiD= to jak tylko ma zabezpieczyć przed cofaniem prądu to wystarczy zwyła dioda prostownicza.

Nie jestem trollem tylko zawansowanym elektronikiem próbującym obalić mity (partrz elektroda nick:korneliuszo )


Ostatnio edytowany przez korneliuszo, Wto Mar 20, 2007 5:27 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 2:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
korneliuszo napisał(a):
=XaviD= to jak tylko ma zabezpieczyć przed cofaniem prądu to wystarczy zwyła dioda prostownicza.


Wystarczyć, wystarczy... Ale mnie się pytali o regulator a nie o diodę :P. A i nie =XaviD=, tylko =XawiD= :P.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 5:30 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Dobra poprawiłem, lecz regulator w porządnej instalacji musi być, żeby akumulator dłużej służył.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 6:06 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 13, 2007 5:41 pm
Posty: 418
Miejscowość: Daniec, opolskie
Ja bym tą instalacje zrobił kapke inaczej :p

Dokładniej to przewinął wszystkie 3 cewki na bezmasowe (ok 170 zwoji na jedną drutem 0.7), podłączył pod 3 mostki prostownicze i wtedy by było mocniejsze ładowanie :p,


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Mar 21, 2007 12:46 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 11:55 pm
Posty: 424
Miejscowość: warszawa
korneliuszo, a może Ty wiesz jak zrobić regulator?? z tego co gadałem z kumplem to nie da sie tego zrobic bo to jest trójfazowe jakieś coś. może masz schemta regulatora który będzie działał z 3 cewkami połączonymi szeregowo, każda cewka 6v 10W i to ma byc jako ładowanie do aku 12 V

_________________
zabytkowe-f36/moja-zajawka-sumarek-t2599.html

wasze-sprz-f31/moja-zajawka-speed-t15751.html

zabytkowe-f36/rower-radzieckim-doczepnym-silnikiem-pomocniczym-zsrr-t4323.html


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Schemat

doger

8

3436

Czw Maj 25, 2006 8:07 pm

Artizzz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów schemat wsk 125

rafal2shae

1

3899

Nie Cze 17, 2007 10:10 pm

adaś Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. schemat

Przemo

1

1733

Sob Lip 28, 2007 10:12 pm

Robcio Zobacz ostatni post

Brak nowych postów schemat

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

kmisnik

26

8761

Pią Sie 31, 2007 1:53 pm

kroczus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Schemat

P@welp

2

1864

Pią Sie 31, 2007 6:11 pm

apollan Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 117 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.059s | 22 Queries | GZIP : Off ]