Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 2:58 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 24, 2007 6:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
No tak z tymi Amperami to tego nie zauważyłem.

@sumarek schemat przerysowany z noty katalogowej więc sprawny (tylko podbite napięcie dla diody), a co do tych trzech faz to zabardzo niewiem, bo to wszystko zależy od magneta (jego rozkład pola magnetycznego)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 24, 2007 7:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
korneliuszo, ten regulator bedzie działac wg.schmeatu Magnum'a 200 ps w jakim programie to rysowałęs i czy da się w nim roibć wzory płytek ?

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 24, 2007 7:43 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 11:55 pm
Posty: 424
Miejscowość: warszawa
ja potrzebuje porady kogos kto to testował albo zrobił. KONKRETNA PODPOWIEDZ I SPRAWNY SCHEMTA. chciałbym dostac to od magnuma ale on zniknal. z teori wynika ze to nie ma prawa dzialac. a tak w ogole to zastanawiam sie gdzie ma podłączone u siebie swiatła magnum czy do akumulatora czy do cewek??

_________________
zabytkowe-f36/moja-zajawka-sumarek-t2599.html

wasze-sprz-f31/moja-zajawka-speed-t15751.html

zabytkowe-f36/rower-radzieckim-doczepnym-silnikiem-pomocniczym-zsrr-t4323.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Mar 26, 2007 10:30 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lut 05, 2007 9:38 pm
Posty: 19
Miejscowość: Lubuskie
Ja myślę że coś takkiego by dawało rade a gdyby potrzeba było na więcej A to można dożucić równolegle jescze jeden tranzystor , a R1 trzeba dobrać tak żeby było 12v .

Image

Edit

Poprawione

_________________
www.mustang.ns.prv.pl


Ostatnio edytowany przez *J*W*K*, Wto Mar 27, 2007 10:12 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 27, 2007 8:10 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Tylko wyprostuj napięcie na wejściu bo sobie popalisz tranzystor i układ


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Mar 27, 2007 10:05 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Lut 05, 2007 9:38 pm
Posty: 19
Miejscowość: Lubuskie
No fakt tu dałem ciała <wstydnis> tam na wejsciu nie ma być z cewek tylko jeszcze przez mostek , ale ogólnie jak myślisz będzie działać ?

_________________
www.mustang.ns.prv.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 4:10 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Nie ty jeden taki błąd zrobiłeś i lepiej dawać zawsze mostek by nikt nie popełnił tego błędu przy budowie. (zapobiegawczo, bo znam pomysły niektórych moich kumpli(nie chcę nikogo obrażać)(np. 12V w samochodzie to dla nich dokładnie 12V (dochodzi do 14V spokojnie))


Powinien działać, bo przy prądzie wyjściowym ok. 2A to napięcia tak będą się układać.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 4:33 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 09, 2005 9:57 pm
Posty: 601
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: Honda cb 500
ten schemat całkiem niezły ale ja bym porpostu wyprostował prad z kazdej cewki i dopiero wtedy puścił na układ :):) i po kłopocie

_________________
BO JA MAM TYLKO JEDEN ŚWIAT,SŁOŃCE,OGAR,POLA,WIATR,HEJ POLA,WIATR:):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 7:03 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
No tak, lecz zauważ, że standardowo dwie cewki (świetlne) są połączone szeregowo, więc magneto jest właściwie zbudowane, by móc użyć jednego mostka.

A w ogóle dodając dwa mostki dajesz dodatkowy spadek napięcia (2x0,5V (gdzieś wyczytałem, że jakiś mostek tyle miał) w najlepszym wypadku) (w najgorszym 2x2x1,4V=6V!!!, (2 mostki x 2 diody naraz przewodzą x 1,4V bo takie jest napięcie przewodzenia diody krzemowej) co pozbawia nas tego zapasu napięcia na stabilizator).

Nie pisałem o spadku jednego mostka, bo i tak trzeba go użyć.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 5:19 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 09, 2005 9:57 pm
Posty: 601
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: Honda cb 500
w sumie tez racja ale wtedy tak szczeze mógłbys wywalic inne diody bo prezciez mostek równiez zbudowany jest z diud i wogole i takci nic akumulatora nierozładuje wes to pod uwage. ja tam mam bez regulatora i akumulator sie nierozładowuje ani tez nieprzeładowuje

_________________
BO JA MAM TYLKO JEDEN ŚWIAT,SŁOŃCE,OGAR,POLA,WIATR,HEJ POLA,WIATR:):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 8:48 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Ta dioda po regulatorze ma służyć by światla nie ciągły prąd z akumulatora.

@gwh Ja nie wiem jak tam u ciebie lecz bałbym się o akumulator z takim ładowaniem (magneto daje naprawdę różne napięcia (mi na luzie potrafi przepalić żarówkę a słabo świeci na wolnych obrotach (12V stop szeregowo!! inst. standartowa (narazie)))


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 31, 2007 9:01 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
korneliuszo, mógł byś ułozyć jakiś schemat do ogara 200 na 12V (bez przewijania cewek)

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Mar 31, 2007 12:21 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Ciężko by było bo są cewki 6V i tak ekonomiczniej robić (przesunięcia fazowe lub spadki na mostkach) i w ogóle sam zamierzam mieć na 6V (akku 6V 5Ah moge mieć po 16,40zł nowy, a żarówki można kupić w Gdyni).

Przezwajanie cewek o wiele więcej da niż takie rzeczy (no jakoś tam świetlne są szeregowo i działa, lecz nie tędy droga)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 3:56 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 11:55 pm
Posty: 424
Miejscowość: warszawa
korneliuszo napisał(a):
Nie ty jeden taki błąd zrobiłeś i lepiej dawać zawsze mostek by nikt nie popełnił tego błędu przy budowie. (zapobiegawczo, bo znam pomysły niektórych moich kumpli(nie chcę nikogo obrażać)(np. 12V w samochodzie to dla nich dokładnie 12V (dochodzi do 14V spokojnie))


Powinien działać, bo przy prądzie wyjściowym ok. 2A to napięcia tak będą się układać.


czy ten regulator bedzie działał po połączeniu ze sobą trzech cewek świtlnych?? będzie dobre ładowanie akumulatora 12 V 5 Ah??

[ Dodano: 9 Maj 2007, 09:52 ]
mam jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o fazy. gdzies przeczytalem ze cewki swietlne w jawce sa ustawione w jednej fazie, przez co dwie cewki swietlne i jedna zapłonowa daja dwie a nie trzy fazy, czy to prawda??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 09, 2007 8:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Tak dokładnie z tymi cewkami jest tak jak piszesz.

Co do trzech cewek, to będą problemy z przesunięciem fazowym.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Schemat

doger

8

3436

Czw Maj 25, 2006 8:07 pm

Artizzz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów schemat wsk 125

rafal2shae

1

3899

Nie Cze 17, 2007 10:10 pm

adaś Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. schemat

Przemo

1

1733

Sob Lip 28, 2007 10:12 pm

Robcio Zobacz ostatni post

Brak nowych postów schemat

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

kmisnik

26

8761

Pią Sie 31, 2007 1:53 pm

kroczus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Schemat

P@welp

2

1864

Pią Sie 31, 2007 6:11 pm

apollan Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 90 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 21 Queries | GZIP : Off ]