Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 6:46 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 3:49 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Chlodnice np taka:
http://allegro.pl/item193478792_mala_chlodnica.html
Jest mała, prawdopodobnie wylądowała by w miejscu gdzie normalnie jest filtr powietrza, a filtr wtedy dac stożkowy. Pompa to też nie taki wielki problem, poprostu część pompki od spryskiwaczy podłączyć do śróbki od magneta. Jedynie z tym termostatem lipa... Chyba zeby jednak użyć całej pompki od spryskiwaczy to zamiast termostatu można zrobić elektroniczny czujnik temperatury który odpowiednio sterowałby pompką i gitara. To rozwiązanei jest znacznei mniejsze i prostsze w realizacji tak ze jedynym wielkim widocznym elementem byłaby chłodnica. Nie będzie to wyglądało jak czołg,nie ma obawy...

Wciąż pozostaje tylko pytanie jak w prosty sposób odebrać ciepło z cylindra.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 4:39 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 09, 2005 9:57 pm
Posty: 601
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: Honda cb 500
ee tam termostatów sie wam rachciewa zorbic jakies chociazby reczne sterowanie pompki albo zasata wlacz wyłacz a teramostat na co ja mam yamahe dt50 i niecholery nie ma termostatu przekopałem cała instalacje i niema. nawet zbiornczka wyrówanwczego nie mam :):) a im chłodniej na piolu tym chłodniejszy silnik ;p;p

_________________
BO JA MAM TYLKO JEDEN ŚWIAT,SŁOŃCE,OGAR,POLA,WIATR,HEJ POLA,WIATR:):)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 4:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
mozna puścić wzdłuz (pomiedzy)zeberkami miedzianą rurke lub pozbawić clylek zeberek np boschem i owinąć rurką dookoła raz koło razu do tego pompa napedzana wałem, chłodnica i powinno być chłodzenie az za dobre :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 4:51 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 04, 2006 5:29 pm
Posty: 119
Miejscowość: Wrocek
Pojazd: VW Polo '89
e tam ja bym proponował technologię heat-pipe znaną z chłodzenia kart graficznych i procesorów.

_________________
http://http://www.airsoft.lua.pl/ - Polski Vortal o ASG


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 7:32 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Heat-pipe to dobry pomysł lecz ja proponuję zrobić chłodzenie na wrzenie.

Najpierw obudowujesz cylinder dowolną blachą i od spodu rurka i od góry.
Podłączamy te rurki do chłodnicy i wsio gra.
Acha chłodnica musi być wyżej, niż cylinder.
Ciecz będąca w obudowie cylindra paruję i pary unoszą się do góry, i idą do chłodnicy gdzie się skraplają i drugą rurką wracają do chłodnicy.
Jak coś się skropli po drodze to wpłynie też do cylindra.

Acha coś o cieczy: musi ona parować w temp. w której chcecie mieć silnik.(i macie od razu termostat). Nawet wodę można by zastosować
gdyby wytworzyć podciśnienie (tak są budowane heat-pipey)

Jak dla mnie warte to by było montażu gdy chcesz eksperymentować z wyduszeniem większych mocy, a nie jako tuning.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 7:40 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
CzEpEq, jak byś nei zauważył to jesteśmy w dziale tuning i w nim pisze sie o tym co można zrobić z jawka żeby miłała lepsze osiągi. Jak nie masz do powiedzenia nic na ten temat to po co nabijasz bezsensowne posty?? Kierując sie Twoim postem jakakolwiek przeróbka jawki nie miałaby sensu bo przecież prościej jest kupić kawasaki...

birs, pomysł też nie głupi :) tylko trochę tych rurek musiało by być... no i z kąd wziąść taką ciecz? przeciez woda odpada bo żeby parować musiałaby soię zagotowac, a ze to jest szczelnei zamknięte to bum. Rozsadzi nam to :) chyba zeby miec jedak tą ciecz... No sposób jak narazie najprostszy, nie trzeba zadnych pompek termostatów ani nic. Poprostu chłodzenie.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 7:47 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
MaximusResetus, zapamiętaj że heat-pipe to rurki z wewnętrzną porowatą warstwą i jest tam woda(jestem pewien) i jest ona pod obniżonym ciśnieniem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 7:55 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
No to zamiast porowatej powieżchni zrobić mix czyli podłączyc do jakiejś małej chłodnicy gdize para będize sie mogła skraplać i już :) Ale czy napewno w środku jest woda...? A nei jakaś inna ciecz która paruje w niższej temperaturze? pomyśll... skoro woda zamienia sie w parę przy 100 stopniach to jaki sens miało by to przy chłodzeniu kart graficznych i procesorów?? Przeciez tam chcemy zeby temperatura było nie większa jak 30 stopni...

No chyba że się obnizy ciśnienie to fakt... znacznie mniejsza temperatura wystarczy... Ale ze w domowych warynkach nam się to raczej nie uda to można wykożystać info z tej strony:
http://www.dzikie.net/index.php?art=hea ... ue&cpage=1

i ciecze takie jakie tam opisują: "wykorzystuje się amoniak, aceton, metanol (można zastosować spirytus)"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 12:55 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 09, 2006 1:30 pm
Posty: 770
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: łyżworolki
MaximusResetus napisał(a):
Ale ze w domowych warynkach nam się to raczej nie uda

Domowe warunki!? :/ czyli że niby z destek i druta :D jak juz sie brać za to profesjonalnie.
MaximusResetus napisał(a):
"wykorzystuje się amoniak, aceton, metanol (można zastosować spirytus)"

i wlej do konstrukcji domowej roboty takie płyny! To dopiero bedzie BUM!!! :D

Ile na forum jest fajnych i szybkich ogarow? czemu nikt sie za to nie bierze? Bo praca + wydatki : opłacalność = wielkie 0. Nie mowie juz o estetyce. WT!

życze powodzenia ;) ale jestem przekonany ze nic z tego nie bedzie.

_________________
moje PJ i BikePics.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 1:02 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Właśnie pisałem ci o sposobie tym co ty próbowałeś wymyślić.

Taka chłodnica była wykorzystywana w jakimś silniku rolniczym (nie pamiętam jakim).
Po prostu lało się wodę ona się gotowała i szła do atmosfery.

Jako, że my chcemy niższą temperaturę uzyskać to trzeba inną ciecz zastosować.

Załóżmy że użyjemy denaturatu:
-paruje i musimy jeszcze bulić za niego
-możemy dostać promili, kontrola i kłopoty.

Z tego potrzeba zastosować obieg zamknięty który opisywałem wcześniej. (choć dla bezpieczeństwa zawsze lepiej zastosować coś innego niepalnego)

I trzeba dodać, że ten system będzie tym wydajniejszy im większe ciepło wrzenia.

Co do spirytusu to etanol(to co pijemy) a metanol to dodatek do denaturatu by go ludzie nie pili)

Acha podaję temp wrzenia:
-metanol 64,5C (może być, lecz trucizna, łatwopalny i nie wiem gdzie zdobyć)(5g ślepy a 20g śmierć!!)
-etanol 78,4C (trochę za wysoka temperatura, łatwy do zdobycia i niestety mogą być kłopoty o których wcześniej pisałem)
-amoniak -33,34C (za niska (chyba, że masz ogniwa Pellitera, które są nieekonomiczne)
-aceton 56,3C (dobra temp., tylko dreażniący i niestety łatwopalny)

Jedna uwaga chłodnica musi mieć temp mniejszą od temp wrzenia cieczy bo to nie będzie działało


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 2:52 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Nikt sie za to nie bierze bo mu szkoda cylindra w razie jak by coś nie wyszło. Nie wiem jeszce ile kosztować moze taka cienka rurka miedziana,ale nie sądzę żeby to był wydatek > 20 zł. Ja mam stary cylek to sobie bedę na nim ćwiczył, jak sie uda to zrobie szlifa na maxa i sobie będę na nim jeździł :P a jak sie nie uda to tylko parę groszy w plecy będę. Jak sie bede za to brał, to jednak zastosuję wodę. Sposób na obnizenie ciśnienia już mam :)


Ostatnio edytowany przez MaximusResetus, Wto Maj 15, 2007 2:58 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 2:54 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
A jaki (mógłbyś zdradzić?)?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 3:12 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Mam taką pompkę samochodową na 12V z biedronki :) Do pompowania kół raczej sie nie nadaje, ale po niewielkiej przeróbce świetnie nadaja się do odsysania :) A jak to nei wystarczy to mam też kompresor na "siłe" ]:-> więc to już powinno odessać na max.

http://www.benchtest.com/heat_pipe2.html

końcówkę zrobię tak jak na tej stronie. Wentylek do odsysania :-) Pozwala wypuścić powietrze/parę z układu w razie jeśli wytworzy się tam zbyt wielkie ciśnienie. RAdiator też myślę zrobic podobnie jak tam, na rurkach i umieścić go zaraz nad cylindrem, ale nie z miedzianych blaszek tylko już aluminiowych bo puszek ci umnie dostatek :P a na miedź mi szkoda kasy.

ps. na necie znalazłem cenę rurki miedzianej fi 6 za 4,33zł za metr więc koszt takiego chłodzenia nie przekroczy 10 zł!! (nie licząc ceny piw :> )


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 3:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Co do rurek to polecam wężyk miedziany o średnicy 6 lub 8mm taki jak używają gazownicy do zakładania instalacji LPG. Jest on giętki i można w rękach go dopasować, cena też nie jest zbyt wygórowana.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 3:21 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
tomek1212, o taki własnie mi chodzi, będzie mniej lutowania.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Chłodzenie cylindra??

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

kruczex

66

26793

Sob Wrz 23, 2006 2:18 pm

Michal200 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. chłodzenie cieczą

Grabcio

7

3369

Nie Sie 29, 2010 8:07 pm

apollan Zobacz ostatni post

Brak nowych postów lepsze chłodzenie??? czy to możliwe???

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

DJabeł

28

9715

Nie Lut 11, 2007 1:10 pm

Mariola Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. dodatkowe chłodzenie w Motorynce

SuzukiRm250

10

4246

Nie Wrz 20, 2009 5:47 pm

MVVS Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.055s | 21 Queries | GZIP : Off ]