Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Lip 22, 2025 8:26 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 3:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Wrz 25, 2007 8:31 pm
Posty: 312
Miejscowość: Wiskitki
Sorki pomyłka


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 4:38 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
paabson napisał(a):
Garry1 napisał(a):
on jeszcze obtoczyl tlok

obtoczył tłok nie po to by nie uderzał w głowicę, tylko aby zmienić długość otwarcia kanałów płuczących i okna wydechowego.

no tak ale zauwaz ze ten material ktory z tloka zostal zdjety zwiekszyl komore spalanie i w rzeczywistosci ten stopien za duzo sie nei zwiekszyl przy az takim planowaniu glowicy...

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 5:23 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
masz rację, ale stopień sprężania i tak bardzo się nie zmieni, coś w granicach 10,5 na pewno zostanie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 8:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Czy przy 11:1 się przegrzeje to byłaby sporna kwestia, w każdym bądź razie to juz granica przejścia z powietrza na ciecz. Zależałoby od stylu jazdy. To ile w końcu jest w 223 oryginalnie?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 8:18 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Honda Civic VIII 1.8 16v '08
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Seat Ibiza 1.4 16v '07
r4g3 napisał(a):
To ile w końcu jest w 223 oryginalnie?
9,5

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 8:34 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
wg mnie do 11:1 spokojnie można się pobawić. Ja mam 12,6:1 i jeżdżę :P no fakt...tylko na 98 i stihlu...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 9:39 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Oryginalnie jest rzeczywisty 6,5. Sam liczyłem. Zależy on od wysokości okna wylotowego. Przy rzeczywistej 9,2 silnik nie mógł by pracować na benzynie 84 oktanowej.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 9:42 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Honda Civic VIII 1.8 16v '08
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Seat Ibiza 1.4 16v '07
mandos napisał(a):
Oryginalnie jest rzeczywisty 6,5
Książka podaje 9,5.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 9:51 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
a przy wyzszym oknie wydechowym ile to bedzie ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:04 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
Magnum 200 napisał(a):
Książka podaje 9,5.

w "jeżdżę motorowerem" J.Podlaskiego podane jest 9,2
w Wikipedii 9,5

[ Dodano: 5 Styczeń 2008, 22:08 ]
przy okazji znalazłem coś ciekawego
http://pl.wikipedia.org/wiki/JAWA_223

"Było wiele prototypów z tym silnikiem, m. in. prototyp z czterobiegową skrzynią w nakładzie 1000 sztuk"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:11 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Honda Civic VIII 1.8 16v '08
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Mnie najbardziej zainteresowała masa w stanie suchym... 12kg... Chciałbym taki silniczek z 4 biegami.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:20 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Przy wyższym okniewylotowym stopień kompresji będzie mniejszy. 9,2 czy 9,5 to tzw. geometryczny stopień kompresji wynikający tylko ze skoku tłoka, średnicy cylindra i objętości komory spalania. Przy rzeczywistym stopiniu kompresji uwzględnia się także wysokość okna wylotowego. Dopiero gdy tłok zamknie okno wylotowe zaczyna sie sprężanie mieszanki. dlatego jest różnica pomiędzy geometrycznym a rzeczywistym stopniem kompresji. W "zwyczajnej" literaturze podaje się tylko geometryczny stopień kompresji.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 11:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
mandos, wytłumacz mi jak to się oblicza. Okno wydechowe znajduje się na 26 mm od krawędzi tulei. Średnica 41mm, pojemność gł. mierzona olejem ok 5ml ~ 5cm3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 11:45 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Ja obliczałem to następująco: wykorzystałem znajomość geometrycznego stopnia kompresji ε=9,2 do obliczenia objętości komory spalania Vk. Obliczyłem pojemność skokową Vs: skok S=4,4 cm, średnica cylindra D=3,8 cm wynik 49,9cm3. Geometryczny stopień kompresji to: ε= (Vk+Vs)/Vk

Po przekształceniach wychodzi wzór na objętość komory spalania Vk= Vs/(ε-1)
u mnie Vk = 6,09cm3

Wzór na rzeczywisty stopień kompresji to ε = [Vk+Vs*(1-{h/S})]/Vk
S to skok tłoka
h to wysokość okna wylotowego

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 11:50 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
mandos napisał(a):
[Vk+Vs*(1-{h/S})]/Vk

[58+5*(1-(26/44))]/5
[63*(1-(~0.59090909))]/5
[63*(0,40909091)]/5
[25,77272733]/5
5,154545466
~5,2:1
coś dziwnego... hm... to powiedzcie że w jawce jest więcej niż u mnie CISZA

policzyłem inaczej mierząc pojemność gdy okno jest już zamkniete. Wyszło mi 34,3cm3...licząc dalej... [34,3+5]5 wyszło 7,86:1 (oczywiście z pominięciem wypukłości tłoka) czyli wraz z tłokiem będzie troszkę ponad 7,9:1


Ostatnio edytowany przez r4g3, Nie Sty 06, 2008 12:20 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.046s | 20 Queries | GZIP : Off ]