Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Cze 23, 2024 2:54 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chart - problemy z modułem...
PostWysłany: Nie Wrz 05, 2010 1:34 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 04, 2009 2:46 pm
Posty: 372
Miejscowość: Suwałki
Pojazd: Romet Pony 50 M-2 '85, Romet Komar 3 2350 '76, Romet Chart 210 '89
Fiat Punto 55 SX '96
Witam. Mam problem z moim Chartem. Dziś chciałem sprawdzić iskrę. Zmierzyłem oporność modułu i zamiast 330 omów było 295, mimo tego postanowiłem go przetestować. Oporność impulsatora wzorowo - 28 omów. Podłączyłem moduł i cewkę butelkową i iskra była ale tylko przy bardzo silnym kopnięciu... Moduł muszę wiec chyba kupić nowy. Zdziwiła mnie inna rzecz - po tych testach impulsator ma oporność 25,5 oma czyli za mało... Czy mógł się spalić z powodu uszkodzonego modułu?

_________________
Polska Jazda
Motoalbum
Mój chart
GG 640752


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - problemy z modułem...
PostWysłany: Nie Wrz 05, 2010 3:31 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
U mnie było z modułem tak:
Najprzód była iskra ale czerwono-niebieska, i nie dało doregulować się wolnych obrotów a wysokie przerywały i próbowałem też sporo czasu. Po wymianie modułu wszystko jest ok. A to że imulsator ma 28 ohm to nie oznacza że jest dobry tylko wskazuje na to (czyli może mieć 28ohm i być padnięty). Więc najpierw był już słaby impulsator a potem go tylko dobiłeś. A jak to się zaczeło?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - problemy z modułem...
PostWysłany: Nie Wrz 05, 2010 3:52 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 04, 2009 2:46 pm
Posty: 372
Miejscowość: Suwałki
Pojazd: Romet Pony 50 M-2 '85, Romet Komar 3 2350 '76, Romet Chart 210 '89
Fiat Punto 55 SX '96
No chciałem po prostu sprawdzić czy Chart ma iskre... Cewkę butelkową kupiłem od Emsiego i na 100% jest sprawna. Impulsator też był kupiony w bdb stanie mało używany... Wszystko było ok tylko był niepewny moduł... Jego i tak wymienie, ale moje pytanie dotyczy tego, czy mogłem tym modułem popsuć impulsator???

_________________
Polska Jazda
Motoalbum
Mój chart
GG 640752


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - problemy z modułem...
PostWysłany: Nie Wrz 12, 2010 2:02 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Ta, powiedzcie jeszcze czym i jak mierzycie te swoje impulsatorki. Jeżeli mierniczkami uniwersalnymi, to życzę powodzenia przy pomiarze tak niskich rezystancji i to obwodu indukcyjnego jakim jest cewka (impulsator). Pomijając to, wystarczy nieodpowiednio dobry jakościowo przewód sondy pomiarowej i już masz inny wynik.

skiba_ziom napisał(a):
czy mogłem tym modułem popsuć impulsator???


Nie ma takiej możliwości.

skiba_ziom napisał(a):
Wszystko było ok tylko był niepewny moduł


Zapewne w nim tkwi przyczyna ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Chart - problemy z modułem...
PostWysłany: Nie Wrz 12, 2010 8:27 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 04, 2009 2:46 pm
Posty: 372
Miejscowość: Suwałki
Pojazd: Romet Pony 50 M-2 '85, Romet Komar 3 2350 '76, Romet Chart 210 '89
Fiat Punto 55 SX '96
Problem jest rozwiązany.
Miernik mam uniwersalny, ale nie taki za 3 dychy tylko taki za 3 stówy pożyczony od taty... Dokładniej UNI-T M890C.
Opór wyszedł mi za mały, bo w złym miejscu mierzyłem akurat styk był brudny. Jest dokładnie 28,1Ohm.
Moduł kupiłem nowy z roczną gwarancją. Jego opór tam gdzie powinien wynosić 330Ohm wynosi 319Ohm, ale się tym nie przejmuję, bo mam gwarancje, a moduł przechodził kontrolę jakości...
A iskra była słaba dlatego, że mam impulsator trochę za daleko od magneta przykręcony. Muszę go przesunąć w wolnej chwili.
Problem rozwiązany. Temat można zamknąć...

_________________
Polska Jazda
Motoalbum
Mój chart
GG 640752


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Problemy z silnikiem Chart

ślonzok

7

4020

Śro Cze 18, 2008 5:28 pm

ślonzok Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart 210 i problemy z silnikiem....

Tibrus

8

3318

Sob Sie 02, 2008 8:46 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart 210 problemy z ładowaniem...

ChartMefisto

4

2984

Pon Cze 01, 2009 5:41 pm

ChartMefisto Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Problemy z gaźnikami.

Maciek210

3

1634

Nie Wrz 13, 2009 1:13 pm

Maka_91 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] problemy z odpaleniem

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Justyna

44

10316

Pon Cze 28, 2010 1:45 pm

bigsoft Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 45 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 22 Queries | GZIP : Off ]