Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Cze 18, 2024 2:13 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: odpalanie z kopy na ciepłym silniku
PostWysłany: Śro Kwi 11, 2007 10:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 8:48 am
Posty: 739
Miejscowość: Piekary Śląskie
Dzisiaj w końcu głębiej zastanowiłem się nad tym, dlaczego w niektórych motorowerach silnik lepiej pali na kopa jak jest zimny a w innych jak jest ciepły? Mój Ogar na przykład pali zawsze z pierwszego kopa gdy jest zimny, za to gdy już się zagrzeje mam problem z odpaleniem go z kopy, jest to możliwe dopiero po kilku minutach postoju, gdy silnik trochę ochłonie. Bardzo mnie to denerwuje i nie wiem co z tym fantem zrobić, znam bowiem przypadki że Ogary 200 palą lepiej jak są ciepłe niż jak są zimne... Od czego to zależy? Co zrobić żeby zawsze palił na dotyk? Zapłon ustawiam tak, że zapala po popchnięciu kopy ręką o kilka zębów więc z tym nie mam raczej problemów. Jeśli ktoś wie jak rozwiązać albo wyjaśnić ten temat to bardzo proszę o informacje. Prosiłbym tutaj o rozsądne wypowiedzi a nie typu "bo tak to jest i każdy motorower jest inny". Zakładam że wypowiedzą sie tylko osoby kompetentne w tym temacie. Pozdrawiam


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 6:30 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Te odpalanie może być przykładowo spowodowane "puchnięciem tłoka". Czyli jeżeli jest zimny to tłok ma swoje rozmiary, a jeżeli jest ciepły to się rozszerza i (powodując wyższe tarcie i doskonałe warunki do zatarcia się) to może być skutkiem nie odpalania na kopa na ciepłym. Aby uniknąć "puchnięcia tłoka" nie należy go przegrzewać podczas docierania oraz po zakończeniu docierania.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 2:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Ja ma tak samo ;/ tylko ze kiedyś dawno przerobiłem sobie zapłon na bateryjny i ogar palił bez problemu ale nie miałem ładowania (to miał byc tylko test jak sie ogar zachowuje) A i jeszcze jedno mój ogar ma od remontu przejechane 1500km ;/

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 3:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 8:48 am
Posty: 739
Miejscowość: Piekary Śląskie
ja mam ten problem niezależnie czy mam zapłon bateryjny czy iskrowy, iskrowy miałem przez 2 lata a od roku mam bateryjny i zawsze było to samo


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 8:59 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Problem jest jasny do opisania Trudniej coś poradzić
To wszystko to kwestia benki Benka w CIEPŁYM silniku szybciej paruje i musi jej być więcej do rozruchu Ja robię to tak Jeden kop bez zapłonu - zapłon - drugi kop - przeważnie pali


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 11:19 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lip 05, 2007 3:22 pm
Posty: 14
Miejscowość: się wziełem??
A moim zdaniem zimny silnik ma lepszą kompresję i dlatego chcę palić.....na ciepłym jest dlatego gorzej bo kompresja jest gorsza.....nagrzewa się zapłon( głównie kondesator) i być może że wtedy występuje małe przebicie....
PS. Mam nadzieje że nie dostanę za to bana ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 10:55 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Kompresja zawsze jest taka sama.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 11:12 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Mój i kumpla ogarek tez tak ma, na zimnym łapie od razu, na ciepłym za 5 czy 6 razem, również obroty spadają, na zimnym są wysokie i ma kopa, na ciepłym czasem gaśnie i jest słabszy. Sam mam podejrzenia takie jak =XawiD=, tłok puchnie i dzieją sie takie cyrki, gdzieś czytałem o tym jak pozbawić tłoka tych skłonności do puchnięcia, trzeba go było chyba gotowac w oleju przez kilka godzin, potem dać mu ostygnąć do zimna i tak chyba przez 3 dni, po tym zabiegu nie powinien puchnąć, już nie pamiętam jak to było poszukajcie.

mandos, wiem, że czeskie jawy zawsze chodziły równo, ale na polskich pierścionkach już takie ceregiele się działy, być moze to wina polskiego wyrobu, logika wskazuje, że kiedy silnik jest ciepły pierścienie powinny się rozszerzyć razem z cylindrem i kompresja powinna byc taka sama, ale jak jest w rzeczywistości to nie wiem, nigdy nie sprawdzałem sprężania na zimnym i ciepłym silniku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 11:14 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Sprężanie i kompresja to dwie różne rzeczy :) Kiedyś gdzieś już to opisywałem.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 11:19 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
No sorry poplątały mi się słowa, zmęczony jestem, ale wiesz o co mi głównie chodziło? Zawsze to moze być wina kondensatora, napisze wam w tym tygodniu jakie efekty bez kondesatora bo kupie moduł Digitechu, zobaczymy jak będzie chodził.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 25, 2007 10:07 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lip 21, 2007 7:15 pm
Posty: 9
Miejscowość: Dankowice
u mnie sie tez tak niekiedy dzieje. ale nie puchnie tlok na 100%. jak na kopke nie chyta to na pych i zawsze po puszczeniu sprzegla juz odpali sie. mocy ma ciagle tak samo. wujek mi mowil ze to normalne w tych ogarach ale nie jestem pewny czy mowil prawde czy nie. pozdro


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 25, 2007 6:24 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Mar 24, 2007 1:52 pm
Posty: 66
Miejscowość: Okolice Łodzi
mój zawsze pali z 2-3 :D zimny ciepły zawsze :D z tym że ja mam taką wade że na ciepło jak go odpoale to musze z 5 sek go ostro przegazować trzymając zatapianie pływaka dzięki temu mam pewnośc że ruszy e porządku .......w przeciwnym wypadku na 99% próba ruszenia kończy zgaśnięciem :D:D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 25, 2007 6:28 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
eee,przyszla mi do glowy taka mysl,ale nie wiem czy słuszna.Wydaje mi sie ze cieply ma problem zapalic poprzez to ze kondensator sie nagrzewa,a jakby tak sprobowac zamocowac kondensator na zewnatrz,do dekla.U znajomego tak widzialem,ale ta jawka nie chodziła wogole.

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 25, 2007 6:30 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
niektórzy montują tak kondesator bo faktycznie gdy jest ciepły nie daje takiego prądu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lip 25, 2007 6:33 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 12, 2007 2:50 pm
Posty: 128
Miejscowość: Radlin
Pojazd: Suzuki GS 500
Wiec moze cos w tym jest:)Jak bedzie troche chęci i czasu to to przetestuje:)

_________________
Mam 46koni i nikt mnie nie dogoni.... :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zapalanie na ciepłym silniku

maciek-info

7

2526

Sob Lip 07, 2007 9:22 pm

Adrians Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Brak mocy na ciepłym silniku

hudy

4

2443

Wto Maj 09, 2006 6:44 am

hudy Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Kolejne zapalanie na ciepłym silniku.

maciek-info

5

2127

Sob Maj 12, 2007 3:25 pm

Kamis Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [ Motorynka] Nie odpala na ciepłym silniku

Domaniak

9

3116

Pon Lut 04, 2008 8:55 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [S51] gaśnie na ciepłym

mimik

5

2124

Śro Kwi 08, 2009 8:35 am

Pumba Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 53 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 19 Queries | GZIP : Off ]