Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 19, 2024 1:55 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Tuning czy nowy silnik i tuning? :D
PostWysłany: Pon Maj 12, 2008 6:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
Witam. Od samego początku moc charta była dla mnie za mała. Więc na początek zrobiłem cylinder 50/4 ale niestety po czasie znowu mi zaczęło braknąć. Zresztą nie tylko szybkości, ale i przyśpieszenia(do prawda w kilka sekund mam 45kmh ale ;)) i wpadłem już dawno na 4 pomysły:

1. Kupić silnik simsona S51 4b i zrobić mu tuning:
- Wypełnić wał
- Gaźnik 19mm
- Cylinder 60(58ccm) 5 kanałów z membraną
Koszt ok 450zł

2. Zrobić tuning w charcie:
- Cylinder 60(58ccm), 5 kanałów z membraną
- Gaźnik 16mm
Kosz ok. 130zł

3. Też tuning w charcie ale ostrzejszy ;)
- Zrobić cylinder 70ccm, 5 kanałów z membraną
- Gaźnik 18mm
- Spawany wydech
Koszt ok. 230zł

4. Sprzedać charta, dozbierać i kupić coś lepszego typu yamaha rd80

3 pozycja raczej odpada bo nie chcę zmieniać wału po 3 tygodniach.
2 pozycja jest taka, że po 3 miesiącach wał wymieniać musze :/ (mój nowy już dostał luzy ale na boki na szczęście - kolega ma simsona, wał 20lat i nie ma nawet luzów na boki).
W przypadku 1 pozycji bym miał i wzmacniany wał, 4 biegi i niestety samo kupno silnika to koszt 300zł a tuning w zależności od stanu silnika czyli od 150 do 350zł.
4 pozycja to zanim uzbieram te 1000zł, znajdę jakiś motor i na dodatek charta bede sprzedawał kilka miesięcy to sezon sie skończy :/

Prosze o jakieś rady was ;]

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Ostatnio edytowany przez MaciejH92, Pią Maj 16, 2008 2:30 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 6:01 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
Jak juz chcesz kupić silnik sima to bierz 70ccm a nie 60 ;) Bo znowu ci bedzie brakowało mocy za jakis czas.
Zeby charta na 70 przerabiac to sporo walenia sie z tym, bo kartery trzeba poszerzyc a przebijanie tulei raczej nic nie da :P bo w 50ccm średnica całej tulei jest równa średnicy tłoka z 70ccm ;) a tu musisz jeszcze wbić tuleje szerszą, jednym słowem w 50ccm nie zmieścisz tulei od 70

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 9:14 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
zazikupl, ale jak on by zmieniał tuleje na 70ccm to poprostu by powiększył otwór w cylindzrze na tuleje :P

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 9:49 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Niech wstawi silnik z charta 70 ccm.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 10:53 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
z ta tuleją mogło by być różnie ;) znaczy sie z otworem, bo tuleja siedzi tez w czyms typu tulei a przy rozszerzaniu otworu mogl by rozwalic tą scianke :P

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 12:38 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
Już liczyłem wszystko dość dawno i dałoby się przerobić cylek 50ccm na 70ccm. To prawda, że średnica zewnętrzna tulei ma 45mm. Wybiłbym tulej, roztoczył cylinder o 2-3mm, kupił materiał do tulei, dał tokarzowi do obrobienia, wiercę okna i wbijam w cylinder. Wtedy tuleja miała by ściankę z 1-1,5mm. No i oczywiście wziąłem pod uwagę to, że mógłbym przebić ścianki cylindra, ale nie ma takiego dużego zagrożenia jak bym robił na 70ccm ;]

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 8:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
Ja na Twoim miejscu jednak dołożyłbym kasy i kupił Suzuki rg 80, nowsza technika, małe spalanie, osiągi całkiem, całkiem (niektóre samochody odstawia na swiatlach, a predkosc to w zaleznosci 95-115km/h - zalezy od stanu silnika, ale zazwyczaj ok. 105-110km/h bo te silniki są naprawde dobre), wygląd moze nie najlepszy, ale można ladnie odpicowac. To tylko moje zdanie. Cena to ok. 1800-3000PLN :D

[ Dodano: 13 Maj 2008, 22:08 ]
A tajk pozatym Charta masz fajnego, a teraz wiele osób szuka Charta więc łatwo sprzedasz, chyba że bedziesz 2k PLN wołał <stiupid>
A Suzuk(nie wiem jak to sie wymienia) jest ok. 100 na allegro, wiec jest w czym wybierac.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 2:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 01, 2007 9:27 pm
Posty: 592
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Peugeot 306 1.8
A co byście wybierali między 1 a 2 punktem i dlaczego? :D

_________________
Mechanika samochodowa, usługi lakiernicze. Niskie ceny :) GG:7438448


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 2:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Ja chyba bym jednak wybrał silnik simsona, bo w tym chartowskim to w silniku bez tuningu już mi czasami brakuje skrzyni :/ Czuć, że jeszcze by trochę pociągnął, ale już koniec obrotów :/ No chyba, że być też zrobił w charcie skrzynię 4B (według mnie nie opłaca się).

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 9:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 7:32 pm
Posty: 503
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Chart 210
Cytuj:
No chyba, że być też zrobił w charcie skrzynię 4B (według mnie nie opłaca się).

Żeby na takie cos sobie pozwolic to tzeba miec PONOĆ inne kartery, bo są inne rozmiay wałków itp, wiem bo kiedyś pytałem kilku osób jakie są różnice miedzy skzynią 4b od 3b ( w optyce ( jak wyglądają) i technice (jak działaja itp))

[ Dodano: 16 Maj 2008, 23:33 ]
Aha, a co do tematu, to ja bym jednak został pzy oryginalnym silniku i pzerobił go na jakies 8-10kM ( jest to mozliwe ) ale według mnie to ten silnik jeden sezon max. by wytzymał, chyba że by się dobze użytkowało, ale to będzie niemozliwe znając życie... :D :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 9:38 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 14, 2006 8:05 pm
Posty: 231
Miejscowość: Pelplin
Ja mam podobne plany co do ogarka i chyba (a raczej na pewno) wybieram opcję 4 :]

_________________
'Zawsze pozostaniesz w moich myślach.. ^^'


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 10:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
BaczekSTWA napisał(a):
Cytat:
No chyba, że być też zrobił w charcie skrzynię 4B (według mnie nie opłaca się).

Żeby na takie cos sobie pozwolic to tzeba miec PONOĆ inne kartery, bo są inne rozmiay wałków itp, wiem bo kiedyś pytałem kilku osób jakie są różnice miedzy skzynią 4b od 3b ( w optyce ( jak wyglądają) i technice (jak działaja itp))
Właśnie dlatego napisałem, że taka zabawa się nie opłaca ;)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 7:28 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Silnik z Sima to już cos :) 60 cm na membranie z centralnym płukiem miód i dasię to zrobić w nie DDR cylkach znaczy węgiarskich i produkcji ALMOT :) gaźnik jakis 19 albo 21 mm spwwany wydech i pieknie będzie :)

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 8:11 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 21, 2007 8:28 am
Posty: 160
Miejscowość: Wadowice
Pojazd: Simson SR80
Pumba92 napisał(a):
Silnik z Sima to już cos :)


No właśnie, jest tu wiele opcji "tjuningu" cylindry 50, 60, 70, 80 ccm itd, wały wzmacniane(które pewnie i tak są gorszej jakości od tych oryginalnych DDR spulany ) można sobie włożyć skrzynie 5b co może nie jest tanią rzeczą ale jest, osobiście pobawił bym się z silnikiem od simsona do charta


Ostatnio edytowany przez lukas1444, Sob Maj 17, 2008 3:35 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 2:40 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 02, 2008 1:16 pm
Posty: 206
Miejscowość: Damasławek
opcja 4

_________________
jesli ktos chce kupic siedzenie do komara z tych pierwszych modeli spisac na e-maila na priv lub na gg 5% tuning
pomalowane napisy na oponach

dzisiejsze odkrycie http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jaco ... tom50.html

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:YT4 ... pl/780.jpg


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów nowy silnik 023 dezamet

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jaceklodz16

17

6031

Pon Sty 07, 2008 9:54 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 205]Przeróbka czy nowy silnik?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

Lipton

70

16238

Śro Cze 10, 2009 6:22 am

Lipton Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Co lepiej? Kupic sam nowy wał czy uzywany silnik

dzik

4

2859

Wto Lis 22, 2005 7:42 pm

apollan Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Nowy silnik do charta?!-czarne kartery.

rodak

5

2382

Nie Lip 18, 2010 3:22 pm

chart211 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Tuning wsk

jons14

1

1785

Czw Kwi 27, 2006 4:01 pm

Dawideq Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 21 Queries | GZIP : Off ]