Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Kwi 16, 2025 11:46 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 226 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 10:54 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sty 17, 2008 4:47 pm
Posty: 52
Miejscowość: Grodków
zazikupl skąd miałeś ten dekiel?? Wywnioskowałem, że jeżeli dekiel gdzieś został to reszta musiała być rozebrana i zniszczona jak większość polskich prototypów.

_________________
Jedzie,Jedzie motór wielki, Czarny tłumik i frędzelki...


Ostatnio edytowany przez adami, Nie Sty 03, 2010 9:37 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 12:19 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
adami
z fabryki, jak zwykle... staram się go odzyskać

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 12:48 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Wrz 27, 2009 10:00 pm
Posty: 476
Miejscowość: Częstochowa
Pojazd: Romet Chart 210 88'
Romet Pony 50M2 87'
Jawa 50 typ 23 80'
Polski Fiat 126p 77' & 81'
FSO Polonez Caro 1.4 16v 95'&97', 1.6 GLI 96'
Właśnie, jeżeli był dekiel, to możliwe że gdzieś są jeszcze części z tego silnika.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 3:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 09, 2007 8:08 pm
Posty: 1259
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: Motorynka m2
OOOO A4





Rezoholik :]
Głównie istotne by były "bebechy" silnika bo nie wiadomo co tam siedziało :D Cylinder od simka s50 by się raczej udało dopasować ;] Właściwie ze względu na miejsca z których wychodzą wałki do kopki i nóżki zmiany biegów kartery od 027 by się pewnie nadały ;P

_________________
"Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla i tak się uradował tą doskonałością, że siódmego dnia stworzył do niego Audi" TDI 18:9–6

A Ty gdzie położyłeś swój samochód?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 5:07 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sty 17, 2008 4:47 pm
Posty: 52
Miejscowość: Grodków
Jeżeli z fabryki, to musi tam być coś jeszcze, albo jakaś sekretna piwnica gdzie stoi cały ten chart <stiupid> .

_________________
Jedzie,Jedzie motór wielki, Czarny tłumik i frędzelki...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 6:51 pm 
Tak sobie czytam ten temat i coś do głowy wpadło. Mianowicie jak oglądałem pewnego razu Legendy PRL-u, odcinek bodajże o Junaku to odwiedzili jakiś budynek z dokumentacją tylko nie wiem czy była ona tylko do Junaka czy do innych pojazdów produkowanych w PRL-u. Tak że jeśli tam były te papierki do innych to może warto tam zajrzeć. Jeśli się mylę to poprawić lokurva .


Góra
  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 6:59 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Sie 26, 2008 8:42 pm
Posty: 437
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Komar 3 typ 2351
Simson S51 Comfort 12V
Dawideq
Byli w IPN-ie w Szczecinie, też oglądałem. :D

_________________
http://motoalbum.pl/uzytkownik/6075/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 10:38 pm 
adami napisał(a):
albo jakaś sekretna piwnica gdzie stoi cały ten chart <stiupid> .


marzenie ale fajne uczucie by bylo naprawde odkryc cos takiego


Góra
  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 11:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
nie ma żadnych piwnic zakopanych w ziemi jak bursztynowa komnata :P zejdźmy na ziemię, prototyp moim zdaniem poszedł na części

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 12:06 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Wrz 27, 2009 10:00 pm
Posty: 476
Miejscowość: Częstochowa
Pojazd: Romet Chart 210 88'
Romet Pony 50M2 87'
Jawa 50 typ 23 80'
Polski Fiat 126p 77' & 81'
FSO Polonez Caro 1.4 16v 95'&97', 1.6 GLI 96'
... lub na złom-kasację jak większość polskich prototypow.
Dodam jeszcze coś:
"o przygotowywać konstrukcje pojazdu. Ambicja inżynierów i projektantów obu fabryk było, aby polski jednoślad nie był gorszy od dobrze nam znanych Simsonów i Jaw. Powstała więc nowa jednostka napędowa o symbolu 027, która będzie montowana do Charta. Trudno powiedzieć czy silnik ten będzie nowoczesny w 1989 r. kiedy to pełną para ma ruszyć produkcja tych motorowerów. Dzisiaj niewątpliwe jest zastosowanie elektronicznego zapłonu, nowego gaźnika z centralna komorą pływakową i pływakiem zgrzewanym przy pomocy ultradźwięków w raz z urządzeniem rozruchowym stawia 027 przynajmniej na równi z Simsonami. Mimo iż zużycie paliwa przy pełnym otwarciu przepustnicy wynosi 2.6 - 2,7 dcm3/100km. Można tu jeszcze szukać oszczędności. Rzecz jednak rozbija się o obowiązujące przepisy o ruchu drogowym stanowiące że konstrukcja motoroweru musi ograniczać prędkość jazdy do 50km/h. Trudno jest zatem uzyskać niskie zużycie paliwa w sytuacji, gdy dopuszczalna prędkość motoroweru osiągana jest przy najwyższych obrotach silnika. W Romecie i Dezamecie uważają wspomniany przepis za co najmniej dyskusyjny, jako że na producentów został przekazany obowiązek "pilnowania", aby kierujący nie przekraczał dozwolonych prędkości. Przecież w FSO i FSM nie "dławią: silników w taki sposób, by nie mogły przekroczyć dozwolonych 90km/h. Gdyby prawo o ruchu drogowym uległo modyfikacji, zużycie benzyny przez Charta istotnie zmalałoby. Jeżeli silnik miałby pewien zapas mocy, przy prędkości 50km/h wynosiłoby w granicach 2,3dm3/100km. Dodać należy, że nowa jednostka napędowa została skonstruowana z zalozeniem przebiegu około 25tyś.km. Być może uda się to osiągnąć, biorąc pod uwagę, że kierowcy fabryczni w Nowej Dębie i Bydgoszczy przejechali już na kilku egzemplarzach 027 bezawaryjnie od kilkunastu do 30 tys. Km. Równolegle w obu fabrykach testowanych jest kilka prototypów Chartów, jak na razie, zastrzeżeń do silnika prawie nie ma, a do całego pojazdu jedynie nieznaczne.
I na koniec kilka zdań o samym pojeździe. Prócz estetycznego wyglądu, zgrabnego kształtu 8-litrowego zbiornika paliwa i wygodnego siodła dla dwóch osób, zastosowano w nim szereg rozwiązań nie spotykanych dotychczas w motorowerach. Komfort jazdy poprawia amortyzatory przednie i tylne z tłumieniem hydrokinetycznym, a w 25W żarówka reflektora pozwoli na uzyskanie lepszej widoczności. Przewidziane SA także kierunkowskazy zasilane z akumulatora 6V i światło "stop", choć nie jest to obowiązkowe wyposażenie motoroweru. Dodajmy do tego prędkościomierz o napędzie z wałka zdawczego skrzyni biegów, licznik kilometrów, elektryczny sygnał dźwiękowy, a okaże się, ze pojazd to jest jakby lekkim motocyklem, tyle że z ograniczeniem prędkości. Podobieństwo to pogłębia nowoczesny osprzęt kierownicy, taki jak spotykany w MZ ETZ. Wygodny do manipulacji przełącznik zmiany świateł i urządzenie pozwalające na wyłączenie zapłonu zblokowane zostało w estetycznej obudowie. Obraz ten uzupełniają bezpieczne dźwignie hamowania, zamocowane lusterka wsteczne i dodatkowe regulacja naciągu linki hamulca. Natomiast na lewej części kierownicy znajdują się przyciski włączania kierunkowskazów i sygnału dźwiękowego. Chart 310 posiada bębny o średnicy 125mm 9dotychczas 97,5) co znacznie poprawi skuteczność hamowania. Ogumienie: przód 17 calix2 ?, tył 17cali x 2 ?. Pojazdy te zobaczymy na drogach zapewne nie wcześniej niż za dwa lata, bowiem na IV kwartał 1987 roku planuje się wyprodukowanie serii informacyjnej w liczbie 3500 sztuk. W roku następnym Romet obiecuje 15 tyś. tych motorowerów, przy jednoczesnym utrzymaniu produkcji ok. 40 tyś. Ogarów. Tak więc do 1989 z taśm schodzić będą dwa psy myśliwskie. A może nowy model produkować w dwóch wersjach?
a Wolniejszej do 50km?h i szybszej, która po prostu można by nazwać motocyklem wraz z wynikającymi z tego konsekwencjami jak np. obowiązkiem jazdy w chełmie ochronnym."

źródło - http://www.jacomoto.prv.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Pią Sty 22, 2010 8:56 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Mar 13, 2008 12:39 pm
Posty: 32
Miejscowość: Jarosław [RJA]
Pojazd: Sim,126p,Gólf Tri Einz und acht :x
czy te amortyzatory przednie to nie są takie jak tu : http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Rom ... _200/42029


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Pią Sty 22, 2010 10:58 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Gru 11, 2008 9:39 pm
Posty: 307
Pojazd: Kawasaki KMX 125 97'
Ty no jasne, podobieństwo naprawdę widoczne :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Sob Sty 23, 2010 10:54 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Sie 26, 2008 8:42 pm
Posty: 437
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Komar 3 typ 2351
Simson S51 Comfort 12V
Być może nawet takie same są :D

_________________
http://motoalbum.pl/uzytkownik/6075/pojazdy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Sob Sty 23, 2010 1:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Cze 20, 2007 8:20 am
Posty: 1664
Miejscowość: WARSZAWA Bielany [WD]
Pojazd: Mazda 6 2.0 KAT Sedan '03
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-98
Polonez Caro 1.8GLI 16V L-90
Romet Chart 210 ,,Nowy" '89
Romet Chart 210 ,,Czarny" '89
Romet Chart 211 ,,211-nastka" '89
Romet Ogar 200 ,,Nowy" '89
Romet Ogar 200 '89
Romet Pegaz 710 Automatic '75
Romet Kadet M780 '88
Romet Kadet M780 '85
Romet Kadet 110 Automatic '90
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B3 '83
WSK 125 M06B2 '76
WSK 125 M06B1 '68
WSK 125 M06B3 ,,Bąk" '75
WFM 125 M06 '59
MZ ETZ 250 '88
aha rzeczywiście :) będę drążył temat :P

_________________
Pozdrawiam Maciek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Romet Chart 310 '85 PROTOTYP zazikupl
PostWysłany: Sob Sty 23, 2010 10:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 09, 2007 8:08 pm
Posty: 1259
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: Motorynka m2
OOOO A4





Rezoholik :]
To są raczej od takiego moto co Ci kiedyś pokazywałem ;) Sachs i Hercules miały podobne części ;P

_________________
"Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla i tak się uradował tą doskonałością, że siódmego dnia stworzył do niego Audi" TDI 18:9–6

A Ty gdzie położyłeś swój samochód?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 226 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Romet MC1 PROTOTYP

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

over52

21

16192

Wto Gru 07, 2010 2:21 pm

dropsik123456789 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Romet Pegaz M-710 Automatic by zazikupl

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

zazikupl

19

16049

Śro Wrz 15, 2010 6:33 pm

ziomale Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Romet 50t-1

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

SzyMZek

21

14533

Pią Maj 18, 2007 3:32 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów romet 50 t-1 81'

ramzes15

6

6960

Wto Mar 24, 2009 8:52 am

Zordanplb Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Romet 50 TS-1

kubakrk

5

16417

Wto Sty 28, 2014 11:11 pm

jacor Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 19 Queries | GZIP : Off ]