Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Maj 14, 2024 9:17 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 118 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Lut 05, 2006 10:13 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Gru 06, 2005 12:06 am
Posty: 222
Miejscowość: Kêdzierzyn-Koźle
Cyprus napisał(a):
Oj nie zgodze sie
Chart jak go ustawilem to chodzi jak w zegarku , pali na ruszenie reka , wszystko 1 klasa , a Ogar to kupa zlomu trzymajaca sie ledwo co na drodze ;( .
Ustawisz go , przejedziesz 1 km i szlak go trafia .
Tylko siedziec i przy nim grzebac ( nie zebym mial cos do roboty przy motorach ale to sie stalo monotonne)
Ogar to jest motorower dla ludzi co maja stalowe nerwy i portwel tak wypchany ze mu kasa z nigo wypada
Oj ja sie nie zgodze chyba tak nie forturnie kupiłes ja mam ogara 205 tylko cos tam zrobiłem przy gazniku i jezdzi super, pali od pierwszego kopa itp...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 8:28 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
W myśl powiedzenia jak sobie pościelisz tak sie wyspisz.

Ogar jest tanszy od charta i kazdy o tym wie.

Jest szybszy, po tuningu, ktorego jest mozliwosc zrobienia takze mocniejszy.

Spotyka sie jawki ktore ida +70 a o Charcie co idze wiecej jak 65 to nie slyszalem, a troche juz slyszlalem.

I kolejne przysłowie:

Jaki pan taki kram.

Pozdro.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 8:46 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 26, 2005 4:04 pm
Posty: 85
Miejscowość: Strzyżów
Kseon napisał(a):
Cyprus napisał(a):
Oj nie zgodze sie
Chart jak go ustawilem to chodzi jak w zegarku , pali na ruszenie reka , wszystko 1 klasa , a Ogar to kupa zlomu trzymajaca sie ledwo co na drodze ;( .
Ustawisz go , przejedziesz 1 km i szlak go trafia .
Tylko siedziec i przy nim grzebac ( nie zebym mial cos do roboty przy motorach ale to sie stalo monotonne)
Ogar to jest motorower dla ludzi co maja stalowe nerwy i portwel tak wypchany ze mu kasa z nigo wypada
Oj ja sie nie zgodze chyba tak nie forturnie kupiłes ja mam ogara 205 tylko cos tam zrobiłem przy gazniku i jezdzi super, pali od pierwszego kopa itp...


Tak to ty mowisz o Ogarze 205 - to tu jest zupelnie inna bajka , do swojego ogara zakupilem nowka silnik , i co z tego jak i tak byl slaby, mozolny i nie do wyregulowania


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 3:02 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Moze nie umiales?

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 5:32 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lis 03, 2005 5:48 pm
Posty: 238
Miejscowość: Sępólno Kraj.
możliwe że nie umiał...


ja też miałem to i to i został mi Chart :)
i Chart jest wygodniejszy i seryjny ładnie wygląda a mi się zbytnio zawieszenie z Charta w Ogarze jakoś nie widzi jak wszyscy piszecie ze zawiasy itp mozna zmienić jeździ u mnie w mieście Ogar 200 z przodem od Charta i mi sie to nie podoba. Dlatego Chart stock a Ogar 200 stock wole Charta i Chart mi służy już kupe lat a Ogar się sypnął ze na złom się nadawał a był tak samo mocno męczony i po remoncie

po prostu Chart 210 górą

_________________
http://images20.fotosik.pl/337/8c14299dad178859.jpg
Tuning, Naprawa, Remonty, Elektryka


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 7:38 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
Cyprus napisał(a):
to tu jest zupelnie inna bajka , do swojego ogara zakupilem nowka silnik


a w to mi sie nie chce wierzyc, nowy silnik by cie wyniosl tyle co dobry simson, czlowiek ktory logicznie mysli kupilby simsona... Tutaj na pewno cos krecisz :]

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 8:00 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Gru 06, 2005 12:06 am
Posty: 222
Miejscowość: Kêdzierzyn-Koźle
Każdy chwali to co ma...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 8:26 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Denerwuje mnie takie gadanie!

Jeździłem na WSZYSTKICH Polskiech motorowerach, zaczynając od Rysia przez Pegazy, 50ts1, Komary motorynki Ogara 205 i charta.

(oczywiscie nie wszystko moje, (tylko Ryś, Chart, Ogar, Motoryna, Komar 2320, Kadet z czego czesc sprzedana czesc skradziona ale ja nie o tym)

Wiec mam wyobrazenie.

I musze przyznac ze chart jest najlepsza Polska Konstrukcja, choc wersja lux 50-TS-1 bardzo go goni.(zakładam ze ogar 200 jest czeski)

Charta zalety i wady:
Niby nie trzeba nic robic ale wtedy jexdzi z przeciętna predkoscia 55 na godzine
Jest to nieudana próba klonu simsona, i te czesci niemieckie ktore postanowiono zamienic polskimi sa najpowazniejszymi wadami.
Owszem jest wygodniejszy od Ogara.

Dane:
2,8KM przy 5800obr/min

skupmy sie juz na tym:

chart mówiac szczerze nie ma zbyt wielkich mozliwosci tuningu, wiec załóżmy, że wycisniemy z niego 3KM przy 5800obr/min

Ogar fabrycznie ma 3,5KM przy 4800obr/min wiec juz na starcie wygrywa. Tuningować w nim można wiele rzeczy: tłoki, cylindry, wały sprzegła, elektryke. Osobisce znam przypadek ogara 200 ktory idzie 72km/h.

Ale ogar ma tez wady:
elektryka(zwlasza moja(pozdro Marcinpc)
wizualnie, nie jest najlepiej wkomponowany silnik w calosc.

Co do wygody to wystarczy w ogarze mnie nasladujac dac se amory z junaka na tył i przód z CHARTA :D

Elektryke potrafi przerobic nawet laik(nie ja) bo de facto sa to trzy kable na krzyz.

Wiec sprawe kolejna mamy zalatwiona.

Koszty:
czesci do charta sa nieporównywalnie droższe od ogara.
moze sie rzadziej psuje, ale to zalezy jak kto dba o sprzet, wiec kwesti awaryjnosci nie porusze.

Wniosek nasuwa mi sie taki:
Chart jest ok, dla ludzi, którzy chca tylko jeździc i nie wymagaja zbyt wiele.
Ogar jest dla ludzi, ktorzy lubia czasem poszalec, pogrzeba, czegos sie nauczyc.
Gdybym nie mial wyboru(np. starzy by mi kupili) to jeździłbym chartem, ale w drodze wolnego wyboru postawiłem na ogara i jestem zadowolony ponad miarę.

Czekam na krytykę, której nie boję się podjąc :)

Pozdrawiam

Ps. Prawiłem o Polskiej ramie ogara, która jest stabilniejsza od jawek.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lut 18, 2006 3:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 6:03 pm
Posty: 481
Miejscowość: Warszawa
Pojazd: Mazda 626 2.0
Niema co gadać co jest lepsze charty są najczęściej lepiej zachowane od ogarów są nowsze.Ale ich silniki to porażka.Są nowsze to mają nowsze rozwiązania ale wystarczy przenieść je do ogara wtedy pod żadnym względem nie jest lepszy.A co dop silnika miałem charta i kolega też a 3 miał ogara wszystkie w dobrym stanieogar brał je obydwa.W charcie poszła mi skrzynia bo linka pękła a ja zmieniłem bieg, Modół mi poszedł, a wszystko cholernie drogie.A w ogarze jeździłem 2 dni bez sprzęgła i nic.Nic się nie psuje(mówie oczywiście o silnikach bdb zrobionych).Więc moje zdanie jest takie że dobrze zrobiony ogar jest lepszy od dobrze zrobionego charta.

_________________
Dzieciom neostrady mowimy nie!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lut 18, 2006 3:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Paź 29, 2005 6:03 pm
Posty: 481
Miejscowość: Warszawa
Pojazd: Mazda 626 2.0
Dandee co do nowego silnika to nie wiem czy za 1200zł byś kupił dobrego simsona.

_________________
Dzieciom neostrady mowimy nie!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lut 18, 2006 7:07 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
kupilbys, moj qmpel kupil simka za 800 zeta na chodzie, wlozyl w niego drugie 800 w silnik, ale wizualka byla piekna... Ale ja pisalem ze dobrego sie kupi za 1200 i to jest prawda, bo moj brat kupil sima za 1100 i na nim wrocil do domu, a ja za nim samochodem (jakies 20 km drogi) i dojechal... Wiec simek byl drogi, ale wizualnie srednio... Czasem mozna kupic doslownie za grosze, jak komus niepotrzebny... :)

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Lut 20, 2006 10:41 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lis 03, 2005 5:48 pm
Posty: 238
Miejscowość: Sępólno Kraj.
Ja nie wiem wiele osób narzeka na Charty że Chart to zapłony padają, że to ciągle siada wszystko. Oczywiście tak jest jak się nie dba o sprzęt. Ja mam mojego Charta od 94 roku (prod 89) i jakoś nie mam z nim problemu zapłon ma oryginalny i ogólnie ładnie chodzi nie mam problemu v-max bez zadnych przeróbek ~67km/h nie ma problemu.


Ogar hmmmm... nie ma co porównywac całkiem inny świat można do Ogara założyć kierunki, ako i wszystkie inne duperele zeby doszedł Charta w wyposażeniu ale to ciągnie po kieszeni. Silnik jako tako nie ma problemu chociażby z dostępnością częsci (do Charta bywają problemy z pewnymi częsciami ale ja już mam swoje źródła :D) Mi się nie ogólnie nie podabają poprzerabiane motorowery typu inne zawieszenie itp (a juz tym bardziej próba przerobienia Simsona na choppera przez mojego kumpla) jestem zwolennikiem oryginału chociaz drobne zmiany nie zaszkodzą a moga dużo poprawić :)


Miałem Charta tzn. się mam jeszcze :) i Ogara (z racji wystrzelenia silnika sprzedałem - nie opłacało mi się go naprawiac ) ale i tak jakbym miał jeszcze teraz tego Ogara to i tak wole jeździć Chartem

_________________
http://images20.fotosik.pl/337/8c14299dad178859.jpg
Tuning, Naprawa, Remonty, Elektryka


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 21, 2006 11:31 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Paź 25, 2005 1:57 pm
Posty: 10
Miejscowość: TarnÃłw
Witam.

Moje zdanie: Wole Ogara 200. Co do poważniejszych spraw tutaj koledzy wyjasnili już praktycznie wszystko.. czyli to że trzeba dbać o pierdzika bo inaczej bedzie źle.. Znam taki przypadek ;) ehh przypominają mi się wakacje..

Fajniej by było gdyby była ankieta :D ale to tylko kwestia komfortu :D

Powiem wam że ogar jest lepszy, gdy przejade przez miasto i wruce szczęsliwie do domu :D Przy okazji może wstąpie do kumpla.. jeśli ogarek zawiedzie mnie w takiej sytuacji too... znaczy że go zaniedbałem :]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 08, 2006 4:56 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 08, 2006 3:08 pm
Posty: 13
Miejscowość: ŁaÃącut
oj ludzie co wy mówicie... może i silnik jawki 223 jest mocniejszy... ale tylko na jedynce!! przecież on ma zębatke z tyłu prawie jak koło! mój kumpel ma zawalistego ogara mocny itp itd... ale v-max ogara ~65 w jedną osobe... ja w silniku chartowskim nic nie przerabiałem w sumie a jedzie mi 70-75!! kręci strasznie!! i niestety brakuje mu 4 biegu:P kumel sam przyznajne że 2b i 3b należą do charta... nie prawda że chart jest słabszy itp... mam ciekawy artykół z lat produkcji tych motorów!! charty są "nie udane" z powodu głupich przepisów! osiągały by wyższą prędkość ale niestety trzeba było ich sztucznie tłumić:( silniki 027 są mniej niezawodne, niezwykle proste w budowie, co innego że nowe części do charta są krótko mówiąc - do dupy:( Chart to taki troche polski simson:) oczywiście jest słabszy troche... goście z dezametu przejeżdżali bez większych remątów 20tys km :P mam już 2 lata charta i nic nie jest w stanie mnie zadziwić, co innego że niektórzy niestety nie umią kozystać z motoru...
szczerze polecam charta:)

do minusów należą ciężko dostępne części i słaba trwałość NOWYCH części:)
do minusów ogara[200] nalężą zawodność, zużycie paliwa załamanie mocy na 2 i 3 biegu (dość odczówalne)

_________________
~Romet Chart 210e Enduro~


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 09, 2006 12:24 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Maj 30, 2005 5:05 pm
Posty: 258
Miejscowość: konin
Kseon napisał(a):
Każdy chwali to co ma...

Zgadzam sie w 100%
Jedyna osoba ktora sie wypowiedziala obiektywnie byl apollan. W zasadzie nie wiele moge powiedziec na temat charta poniewaz go nie mam i nigdy nie mialem. Natomiast na temat ogra duzo.
1. Bardzo, bardzo prymitywny wyglad i budowa.
2. (moj) niezawodnosc i wygoda.
3. doze mozliwosci rozwoju.
Podsumowujac OGAR - prawie jak motorower. (Prawie robi wielka roznice) Ideal dla poczatkujacych.
Chart natomias wyglada nieco lepiej, ale co to reszty wad czy zalet nic nie powiem:)

_________________
O lol:)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 118 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Ogar 200 czy Chart 210

kris0077

12

3721

Pią Lip 28, 2006 8:59 pm

ssatan Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. co lepsze ogar 200 czy chart

wolny1994

3

2547

Pią Gru 21, 2007 5:11 pm

apollan Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ogar 200-zawieszenie chart

Naveintre

12

3658

Czw Lip 07, 2011 7:44 pm

tombo22 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Chart/ogar/moze cos innego ?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Kamis

20

5525

Sob Cze 23, 2007 1:18 pm

Pumba Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Róznica w awaryjności chart, ogar 200

xagamusa

12

4097

Wto Cze 28, 2011 10:34 pm

Cinuz Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 20 Queries | GZIP : Off ]