Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 21, 2024 9:14 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 5:33 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
zastanów się co piszesz.

Ten twój układ skraca czas iskry.

A ja muszę tylko zwiększy przerwę.

Blokuje się chyba z innego powodu i nigdy podczas jazdy (blokada zbyt wysokich obrotów)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 5:39 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
laszlo kondensator mam nowy... patrz problemy techniczne... <Czytaj>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 5:43 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Dokładnie wiem co piszę. Mój układ niczego nie skraca, a zwłaszcza czasu iskry.
Wręcz przeciwnie - poprawia jakość iskry poprzez szybkie i precyzyjne przerywanie
prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia.
Jest to szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 5:47 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Mar 30, 2006 7:22 pm
Posty: 136
Miejscowość: Gorzkowice
Mi na tym tranzystorowym motor nie odpalał. Zrobiłem trochę inny układ. Nie miałem tranzystora dużej mocy PNP więc zastosowałem NPN który jest sterowany tranzystorem średniej mocy PNP. Testy stołowe układ przeszedł, na stole wszystko działało a w praktyce ogar nie odpalał.

_________________
Jestem ogarocyklistą :]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 5:53 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
A słyszałeś o rezonansach?? Bo kondensator do tego służyw zapłonie.

Jest to prosty schemat i ma jedną wadę, że może się wszystko spalić (lub wylądować akumulator). Dla mnie nie warto wykonywa układu który nie ma tej funkcji (a w ogóle myślę o zmiennym kącie zapłonu)

ojs,
sprawdź przerwę na przerywaczu (w oryginalnym chodzi o fazę rozwarcia (by cewka dostała "udaru" napięcia, a w bateryjnym o czas gromadzenia energii w cewce)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 5:57 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
Na oryginalnej cewce zapłonowej zapłon jest dobrze ustawiony, to co mam zrobić aby go przestawić pod zapłon bateryjny? Tylko piszcie tak na "chłopski" rozum ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 6:06 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Mój układ pracuje bezawaryjnie od roku u kumpla w maluchu - tak że egzamin już zdał.
Natomiast kondensator w układzie zapłonowym "gasi" łuk elektryczny na platynkach
poprzez gromadzenie nadmiaru energii powstającej na obciążeniu indukcyjnym
w uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia. To jest jego podstawowe zadanie.
Rezonanse możesz sobie spokojnie pomiędzy bajki włożyć.

[ Dodano: 4 Wrzesień 2007, 20:42 ]
ojs
Jeżeli masz prawidłowo ustawioną przerwę na platynkach oraz wyregulowany zapłon
i sprawną cewkę w/n to po podłączeniu akumulatora silnik powinien odpalać bez problemu.
Ile masz mostków Greatza i jak są podłączone?

[ Dodano: 4 Wrzesień 2007, 20:56 ]
Podaję link do schematu zapłonu bateryjnego w Ogarze.
Tak to powinno być wszystko podłączone aby prawidłowo działało.

http://www.przecinak.republika.pl/bateryjka.htm


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 7:04 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
no włożone mam 3 cewki zapłonowe, do 2 mam podłączone mostki graetza a 1 cewka była(jest) od produkowania iskry. 2 mostki mam połączone szeregowo i do akumulatora 12V...
TU jest napisane jak mam elektryke zrobioną.. narazie sprawdzam na prostowniku ten zapłon elektryczny więc nie mam podłączonego mostka do jednej cewki...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 7:48 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Na Twojej stronie są dwa schematy. Na pierwszym 3 połączone szeregowo cewki są
podłączone do prostownika, a ten do akumulatora. Ten schemat jest logiczny.
Na drugim schemacie dwie cewki, każda osobno są podłączone do mostków, które
są połączone szeregowo. Przyznam szczerze, że ten drugi schemat mniej mnie się podoba.
Osobiście te dwie cewki połączyłbym szeregowo i wyprowadził tylko dwa przewody na
zewnątrz do 1 prostownika. Jest jeszcze jeden mankament instalacji 12-to woltowej.
Cewki połączone szeregowo mają mniejszą wydajność prądową niż cewki połączone
równolegle w instalacji 6-cio woltowej. 12-to woltowe aku może być niedoładowane.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 7:53 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
Dla mnie przerwa powinna by ustawiona tak by, zwierał tak przez pół obrotu.
choć w zapłonie bateryjnym nie jest aż tak ważne.

Jak zasilasz z prostownika do ładowania to się nie dziw, że nie działa.
Prostownik do ładowania akumulatora to zwykle trafo, dioda (lub mostek) i ew. zabezpieczenie przeciwzwarciowe.

Spróbuj zasilić z akumulatora (może być bez ładowania (to tylko test)).
(daj akku zamiast prostownika)

Co do instalacji:
Daj lepiej sobie dwie zapłonowe w miejsce świetlnych, połącz je szeregowo i wtedy na mostek (sprawdź czy jest napięcie (jak nie ma zamień końce jednej cewki)).

Trzecią daj sobie też zapłonową i możesz podpiąć mostek do niej i zasilać z niej neony.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:03 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
galion59 napisał(a):
12-to woltowe aku może być niedoładowane.

jest ładowane... cały czas na światłach jeżdże a mam je podpięte pod akumulator.. ma dostateczne ładowanie... 14V ok 2,5A (zalezy od obrotów)
korneliuszo napisał(a):
Daj lepiej sobie dwie zapłonowe w miejsce świetlnych

<Czytaj> <Czytaj> Mam 3 cewki zapłonowe w magnecie
Ja wole mieć każdy mostek osobno... narazie mi się nie widzi przerabianie elektryki :P..
A jak zapłon bateryjny zda egzamin to wtedy na 3 cewke wrzuce mostek i połączę go równolegle z jednym z dwóch już zainstalowanych.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Osobiście robiłbym tak jak jest na 1-szym schemacie. Z tym, że mostek greatza
powinien być na co najmniej 50V i 5A. Zalecałbym 100V i 10A. To niezbędny
margines bezpieczeństwa przed przebiciem mostka spowodowanym wzrostem
napięcia lub prądu.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:07 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
galion59, a ja nie.

Słyszałes o przesunięciach fazowych?

Zobacz sobie, że miejsce od cewki zapłonowej nie jest w fazie co do świetlnych (nie będzie 12V tylko trochę mniej)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:08 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lip 28, 2007 1:53 pm
Posty: 215
Miejscowość: Śląsk
Ekhm... wstyd się przyznać ale na mojej stronce jest błąd w opisie schematu (narazie brak czasu na edycje tego).. ponieważ mostki graetza nie mają ograniczenia napięcia.. działają tak samo na 3V jak i na 200V... jedynym parametrem mostka graetza jest natężenie prądu (A)...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 8:22 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
ojs, nie o to chodzi przy mostkach.

Jak każda dioda ma takie napięcie, że się niszczy.(chodzi o to, że jak jest spolaryzowana zaporowo to za wysokie napięcie może ją zniszczyć)

200V to jest najmniejsza wartość sprzedawanych (lub jedna z najmniejszych).

Co do impulsów napięcia nie obawiałbym się ich za bardzo (jak jest cokolwiek podpięte na stałe do wyjścia)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Cewka 6V

Odi

4

2628

Sob Maj 06, 2006 7:25 pm

marcinpc Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka 12 V

Ogier

8

2964

Śro Sie 16, 2006 3:14 pm

Ogier Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. cewka:D

Pumba

1

1340

Wto Maj 29, 2007 7:41 am

=XawiD= Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka!

misio745

4

1857

Czw Cze 07, 2007 1:40 pm

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka

Raptor

6

2088

Sob Lip 07, 2007 7:42 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 91 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.059s | 21 Queries | GZIP : Off ]