Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 19, 2024 1:36 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Czw Cze 02, 2011 8:49 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 12, 2010 9:10 pm
Posty: 17
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: FSM Syrena 105L
WSK M21W2 "Kobuz"
Romet Ogar 200
Romet Pony 50M-2
Jawa 350 typ 638-0
Po wymianie łożysk w kołach z kulek i wianków na "normalne" toczne, od razu założyłem nowe zębatki przednią (12Z) i tylną (25 jak mnie pamięć nie myli) oraz nowy łańcuch jakoś 86 ogniw (wszystko wg dokładnie wg książki dla 50-M-2) niby na licencji YBN (standardowy shit z alledrogo).
Problem w tym, że przy wymianie zauważyłem że stary łańcuch tak ocierał o karter w miejscu gdzie jest oblana tuleja kopniaka, że aż wyrzeźbił piękny ślad z przerwaniami aluminium włącznie (widać wałek kopniaka).
Po założeniu nowych zębatek i nowego łańcucha jest to samo, również ociera. Przestaje ocierać jak dość mocno go naciągnę, ale wówczas przy obracaniu kołem nie ma płynności i w pewnym momencie obrotu łańcuch przeskakuje jakby tylna zębatka nie była w linii z przednią (to akurat możliwe, bo po założeniu łożysk rzeźbiłem ze śrubami kontrującymi i być może koło nie jest równo w osi wahacza).
3 pytania do znawców którzy zjedli zęby na Rometach:
- czy to normalne że łańcuch trze o karter jeżeli tylko jest nieco luźniej napięty? (zdrowy rozsądek mówi że raczej nie powinien ale może ten typ tak ma?),
- czy jest możliwe że moje amortyzatory pochodzą np. z Ogara (albo inaczej - czy wszystkie Romety miały amortyzatory tej samej długości, czy też może do motorynki powinny być nieco krótsze?); jak się temu przyglądam, to jestem pewien że krótsze amortyzatory spowodowałyby zmianę konta położenia wahacza wobec silnika i łańcuch uniósłby się wyżej i przestał ocierać,
- czy tylne koło w motorynce powinno być dokładnie w środku wahacza czy też nieco przesunięte na lewo bądź prawo (jeśli w osi to nie będę miał większego problemu wyśrodkować na tych śrubach stożkowych i kontrujących,

Z góry dzięki za porady,


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Czw Cze 02, 2011 9:10 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
W 90% Rometów jakie widziałem, ten kawałek karteru był wyrobiony mniej lub bardziej- to normalne w przypadku zbyt luźnego łańcucha. Co do amortyzatorów, wszystkie były uniwersalne, tej samej długości. Co do trzeciego pytania, wydaje się logiczne że koło powinno być zamocowane na środku- oba koła muszą być przecież w jednej osi.

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Czw Cze 02, 2011 9:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Obcierający łańcuch, to wada fabryczna motorynki :) Amortyzatory, chyba jedynie chart miał dłuższe, tak to albo kryte, albo sprężynowe (cienkie i grube) :P Co do koła, to na środku :]

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Pią Cze 03, 2011 12:06 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 25, 2010 5:09 pm
Posty: 142
Miejscowość: Szczepanow
Pojazd: stella silnik v501m
w kazdej motorynce tak bylo nie ma co sie przejmowac a amortyzatory to tak jak koledzy mowia:D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Pią Cze 03, 2011 8:14 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 12, 2010 9:10 pm
Posty: 17
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: FSM Syrena 105L
WSK M21W2 "Kobuz"
Romet Ogar 200
Romet Pony 50M-2
Jawa 350 typ 638-0
saalutuj wszystko jasne, trzeba się brać w takim razie do regulacji
mimo że wczoraj szukałem na kilka sposobów, to dopiero po napisaniu posta wyświetlił się w podobnych tematach ten sam problem
problemy-tech-f29/problem-z-a-cuchem-motorynka-m3-t28146.htm


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Pon Cze 27, 2011 8:56 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 12, 2010 9:10 pm
Posty: 17
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: FSM Syrena 105L
WSK M21W2 "Kobuz"
Romet Ogar 200
Romet Pony 50M-2
Jawa 350 typ 638-0
W końcu doszedłem do tego co było przyczyną problemów. Piszę bo może komuś się przyda.
Otóż pomierzyłem szerokości:
- zębatka tylna (nowa, oryginalna Romet ze starych zapasów niby) - 4mm,
- zębatka przednia 12Z rzemiosło współczesne - 4,6mm, poszedłem do sklepu i pomierzyłem kilka innych nowych z tym samym rezultatem...
- łańcuch (chiński szit PR 415H czy jakoś tak) - szerokość między wewnętrzymi "blaszkami" 4,7 - 4,8mm

Dla porównania, niby taki sam katalogowo łańcuch jaki mam w Ogarze 200 (tyle że nie chiński) ma prawie 5mm szerokości wewnętrznej...

W konsekwencji przednia zębatka napędowa podbijała pierwsze nachodzące na nią ogniwo łańcucha zahaczając zębem o wewnętrzną "blaszkę" łańcucha i przez to łańcuch co chwilę się szpanował i wydawał niemiłe odgłosy...
Pomogło zeszlifowanie zębów zębatki po szerokości i teraz jest OK. Co do tarcia o kartery to faktycznie, przy dobrym naciągu prawie nie trze.

W każdym razie straciłem ze 2 godziny na walkę w tym problemem i głównie jestem zły na to że nie udało mi się na allegro dorwać oryginalnych części Rometa. Te rzemieślnicze nie mówiąc już o chińskich zawsze wymagają mniejszych lub większych poprawek.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Śro Cze 29, 2011 7:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
Co do wytartego karteru proponuję (jeżeli kiedyś byś rozpoławiał silnik) potraktować to pospawaniem w specjalnym warsztacie zajmującym sie spawaniem aluminium lub teraz "obkleić" to tzw. płynnym metalem.

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: motorynka - problem z łańcuchem napędowym
PostWysłany: Pią Lip 01, 2011 9:45 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 12, 2010 9:10 pm
Posty: 17
Miejscowość: Wrocław
Pojazd: FSM Syrena 105L
WSK M21W2 "Kobuz"
Romet Ogar 200
Romet Pony 50M-2
Jawa 350 typ 638-0
Addadko napisał(a):
Co do wytartego karteru proponuję (jeżeli kiedyś byś rozpoławiał silnik) potraktować to pospawaniem w specjalnym warsztacie zajmującym sie spawaniem aluminium lub teraz "obkleić" to tzw. płynnym metalem.


Oczywiście że pospawam, mam już opanowane takie naprawy, dla przykładu zdjęcia mojego karteru z silnika 060 (WSK M21W2 Kobuz) przed:

Image
Image

i po naprawie:
Image
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów problem z łańcuchem motorynka m3

kamil2222

7

2458

Czw Gru 09, 2010 8:23 am

zazikupl Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problem z łańcuchem

Cyngiel

12

3622

Wto Lis 21, 2006 6:48 pm

Cyngiel Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Problem z łańcuchem linką sprzęgła [023]

Heliox

11

3121

Nie Lip 18, 2010 4:08 pm

Heliox Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Aprilia rs 125 replica problem z olejem i łancuchem

patziom

0

1188

Pią Wrz 05, 2008 12:06 pm

patziom Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ Motorynka] Motorynka stella problem

pawlo10

6

3838

Nie Sie 19, 2007 11:49 am

RedDevil Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 19 Queries | GZIP : Off ]