Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Maj 19, 2024 10:37 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Śro Lip 06, 2011 7:06 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 27, 2011 4:00 pm
Posty: 213
Miejscowość: Lubaczów
Pojazd: Jawa 50 Mustang 77'
Tak tak powinno być nie może się ruszać góra dół :]

_________________
Dawniej RometFan
Jawa Mustang 50 - Jest moc :D
Konto YouTube JawaMustangTeam


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 12:11 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 10, 2010 9:06 pm
Posty: 37
Miejscowość: Majdan Sopocki/ TL
Pojazd: ogar 200 "project JackyQ"
dobra założyłem tłok strzałką w dół. Zrobiłem ok 100 km i jadę na wysokich obrotach a tu mi silnik stanął.
myślałem że zatarłem go ale ściągnąłem cylinder i ruszam kopnikiem to samo.
Myślę że wał o coś ociera. Co mogę zrobić? Czy muszę znów rozbierać silnik?

_________________
Romet Ogar RT
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar_200/69487
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 9:10 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Cze 29, 2011 1:58 pm
Posty: 115
Miejscowość: okolice Jarosławia
Pojazd: Derbi Senda
Cytuj:
Może być winą piłowanie na docieraniu??

Rozumiem ,że masz go na dotarciu...

JackyQ napisał(a):
Zrobiłem ok 100 km i jadę na wysokich obrotach a tu mi silnik stanął.

i jeszcze się dziwisz :]

Cinuz napisał(a):
Skąd wiesz czy nie wpadło nic do komory korbowej ?


Masz duże luzy na boki?
W moim starym korba ocierała o przeciwwagi gdy był w DMP, tez mi się zdawało,że ociera o kratery.
Sprawdz to.

_________________
Motocykliści dzielą się na dwie grupy:
*Ci co są już po glebie.
*Ci co się do tego nie przyznają.
;]

http://zalukaj.tv/polecony,445435/

http://www.bikepics.com/members/sylweq7a/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Śro Lip 20, 2011 4:46 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 10, 2010 9:06 pm
Posty: 37
Miejscowość: Majdan Sopocki/ TL
Pojazd: ogar 200 "project JackyQ"
mam luzy i t ospore ;/ czyli inwestycja w nowy wał. nie mam zamiaru tego regenerować...

_________________
Romet Ogar RT
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar_200/69487
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Śro Lip 20, 2011 6:40 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Cze 29, 2011 1:58 pm
Posty: 115
Miejscowość: okolice Jarosławia
Pojazd: Derbi Senda
Daj wal w DMP i ruszaj korba na boki, jeśli dotyka, albo niewiele brakuje żeby dotknęła to wymiana/regeneracja.

_________________
Motocykliści dzielą się na dwie grupy:
*Ci co są już po glebie.
*Ci co się do tego nie przyznają.
;]

http://zalukaj.tv/polecony,445435/

http://www.bikepics.com/members/sylweq7a/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 9:28 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Jak masz duży luz między tłokiem a cylindrem to też będą pierścienie się łamały a nawet tłok może się złamać. Miałem tak w DT 125 i nowy tłok za 100zł poszedł się walić po 200km...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 11:36 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Po pierwsze remontując silnik jeżeli nie znasz na pamięć danych dot. luzów pomiędzy tłokiem a cylindrem oraz na zamkach, to należałoby zajrzeć do jakiejś instrukcji/książki, w której te dane są podane. Pasowanie tłoka z cylindrem i pierścieni "byle było" bo ja tak to widzę, skutkuje tylko tym, że są problemy. Słaba kompresja, dzwonienie itd. Tłok w tych motorowerach wymienia się przeważnie w momencie gdy sam cylinder nadaje się już do szlifu (biorąc pod uwagę oryginalne części). Wymieniając tłok na nowy należy zrobić szlif pod ten tłok.

Po drugie pierwsze słyszę, żeby dopiero co poskładany silnik, który nawet 100km nie ma przejechane należy piłować na wysokich obrotach. Pierwsze kilometry są najważniejsze i nie wolno dopuścić do nadmiernego nagrzania się silnika czy długotrwałego kręcenia go na obrotach lub hamowania nim (co w dwusuwie tak czy siak jest niewskazane na dłuższą metę). Jawka brata, w której robiłem remont silnika łącznie ze szlifem + nowy czeski tłok po odpaleniu grzała się kilkukrotnie szybciej i mocniej niż normalna dotarta jednostka napędowa. Wystarczy teraz pomyśleć co się dzieje, gdy taki dopiero co poskładany silnik przeciągniemy na maksymalnych obrotach. Dodam, że po odpaleniu świeżo poskładanego silnika dobrze jest go zostawić na kilka minut, żeby sobie popyrkał, a potem zgasić, ostudzić, po czym można już jeździć i docierać. Nie znaczy to jednak, żeby go mulić i jeździć jak stary dziadek, bo popadanie ze skrajności w skrajność również będzie skutkowało nieprawidłowym dotarciem gładzi cylindra, a w efekcie silnik będzie słabszy niż powinien. Dodam, że 223 bardzo łatwo przytrzeć lub zatrzeć w momencie docierania.

Jeżeli masz problem z pękającymi pierścieniami, to należało by dokładnie prześwietlić cylinder, tłok i pierścienie. Nowe pierścienie należy potraktować fazą, a jeżeli okna w cylindrze mają ostre krawędzie - należy je również lekko spiłować pod kątem, aby te ostre krawędzie zniknęły. Pominięcie tego przy składaniu silnika może (lecz nie musi) skutkować właśnie łamianiem, wykruszaniem pierścieni. Ponadto, jeżeli u Ciebie wyłamały się już pierścienie nie raz i miałeś tłok założony odwrotnie, to pewnie okienka w cylindrze, a konkretnie ich krawędzie masz naruszone, więc należy je poprawić.

Na koniec dodam, że lepiej posiedzieć przy silniku cały dzień i zrobić go porządnie, niż odje.. robotę w godzinę i mieć problemowe gówno a nie silnik.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [223] pierścienie kruszą się w cylindrze podczas jazdy
PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 5:47 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 10, 2010 9:06 pm
Posty: 37
Miejscowość: Majdan Sopocki/ TL
Pojazd: ogar 200 "project JackyQ"
Dzięki wielkie za super poradnik docierania itp, ale nie o to chodzi w temacie. To że czasami wszedłem na wysokie obroty nie znaczy że nie mam pojęcia jak się dociera silnik...

Poza tym temat kruszących pierścieni jest załatwiony...

Jest teraz problem z wałem, którego szlak trafił, gdyż miał luzy.
Dzięki wszystkim ;)

_________________
Romet Ogar RT
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar_200/69487
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Dusi sie podczas jazdy

vorbis

3

2628

Sob Lip 29, 2006 9:51 pm

Artizzz Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Dusi sie podczas jazdy

Derek123

7

3609

Śro Wrz 06, 2006 12:40 pm

Derek123 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Traci moc podczas jazdy...

Kowal356

10

4116

Czw Mar 27, 2008 10:15 pm

ogar2007 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przerywa podczas jazdy

Piomik

4

2626

Wto Lip 06, 2010 6:16 pm

Piomik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów motor szarpie podczas jazdy

grzesiuzak

6

3435

Czw Lip 31, 2008 9:21 pm

Linux Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.047s | 19 Queries | GZIP : Off ]