Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 11:45 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zapalanie na ciepłym silniku
PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 12:15 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Paź 07, 2005 12:51 pm
Posty: 53
Miejscowość: Lublin
Witam.
Mam problem z zapalaniem gdy silnik jest ciepły. Po dłuższym postoju zapla z pierwszego kopa, natomiast gdy się rozgrzeje są problemy. Na cipłym silniku można zapalić go najczęściej przy przepustnicy otwartej do końca, czasami udaje się na częściowo otwartej. Jeżeli zapalę na częściowo otwartej to działa normalnie, ale jeśli na pełnej to jest kolejny problem. Po puszczeniu gazu odrazu gaśnie natomiast na trzymanym gazie do końca działa w granicach 1000 obr i zamiast takiego bzykania jest pierdzenie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 12:24 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 4:05 pm
Posty: 287
Miejscowość: Kielce
Pojazd: Ogar 900 '08
Hmm, mam podobnie na zimnym silniku z pierwszego, jednak przejadę ze 100m i zgaszę to już z kopa nie zapalę, postoi z 10min i znowu z pierwszego. Sądzę, że może to być wina puchnącego tłoka... Da się coś z tym tłokiem zrobić, żeby przestał puchnąć?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 12:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Chartować... A jak? Poczytaj na forum...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 12:54 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 4:05 pm
Posty: 287
Miejscowość: Kielce
Pojazd: Ogar 900 '08
No wyczytałem coś o kilkugodzinnej kąpieli w gorącym oleju... ale przecież tłok w cylindrze znajduje się w jeszcze większej temperaturze... więc jaki w tym sens?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 1:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Adrians, że się chartuje... Jak nie wiesz co to chartownie, to zapraszam na google.pl (słowo kluczowe: chartowanie metalu).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 1:06 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 4:05 pm
Posty: 287
Miejscowość: Kielce
Pojazd: Ogar 900 '08
Cytuj:
Adrians, że się chartuje... Jak nie wiesz co to chartownie, to zapraszam na google.pl (słowo kluczowe: chartowanie metalu).


Wiem, co to jest. Z bardzo zimnego w bardzo ciepłe i tak sobie potrzymać.... i znowu w zimne. Ale nawiązuję do tego, iż czytałem na tym forum, że to gotowanie to jedyny sposób bo hartowanie nie daje rady na ten typ metalu z którego jest tłok. Nie wiem, ale tak było napisane.

PS. Jak w google wpiszę "CH"artowanie metalu to mi nic ciekawego nie wyjdzie, bo hartuje się przez samo "H".


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 9:10 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 18, 2006 10:47 pm
Posty: 152
Miejscowość: Szczecin
Moim zdaniem to nie jest wina puchnacego tloka.
Nawet jak by puchl to kompresja teoretycznie by sie podnosila i powinno sie lepiej odpalac.

Moim zdaniem po odpaleniu zimnego zilnika poziom paliwa w gazniku sie stabilizuje i podnosi lekko.
Takze kanaly dolotowe w cylindrze i za cylindrem tam gdzie mamy wal sa gorace i gdy mieszanka tam wpada przy odpalaniu to odrazu benzyna ktora jest w mieszance gotuje sie i wyparowywuje. dlatego trzeba bardziej intensywnie go odpalac

To jest moja teoria, ale wcale nie musi byc prawdziwa, chociaz prawda jest ze kazdy maly dwusow z ktorym mialem doczynienia gozej bylo odpalic na zimnym silniku.

_________________
Simson s51 repairing process begin ....70%


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 9:22 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Paź 07, 2006 4:05 pm
Posty: 287
Miejscowość: Kielce
Pojazd: Ogar 900 '08
Cytuj:
Nawet jak by puchl to kompresja teoretycznie by sie podnosila i powinno sie lepiej odpalac.


Kompresja owszem zwiększa się, ale razem z tym zwiększa się również tarcie i opór tłoka na cylinder. Dzięki temu, trudniej jest zrobić pełny obrót wałem, jest większy opór żeby tłok mógł się "rozchulać" w cylindrze.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Kolejne zapalanie na ciepłym silniku.

maciek-info

5

2101

Sob Maj 12, 2007 3:25 pm

Kamis Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Brak mocy na ciepłym silniku

hudy

4

2408

Wto Maj 09, 2006 6:44 am

hudy Zobacz ostatni post

Brak nowych postów odpalanie z kopy na ciepłym silniku

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

marcinpc

46

10269

Pią Sie 17, 2007 10:08 am

Olo Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [ Motorynka] Nie odpala na ciepłym silniku

Domaniak

9

3073

Pon Lut 04, 2008 8:55 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Remont - zapalanie.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

dyko

17

5537

Śro Wrz 12, 2007 10:45 pm

dyko Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.044s | 21 Queries | GZIP : Off ]