Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Kwi 22, 2025 8:23 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 305 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 6:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Mam pytanie odnośnie wydechu zaprezentowanego pare postów wyżej czy musi on mieć jakieś przegrody ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 9:18 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Cytuj:
Czy aby na pewno im mniej pierścieni tym lepiej??? Bo mój Ziomek się chwalił kiedyś ze se dorobi na warsztacie w szkole miejsce na 3 pierścień w Simsonie
To dlaczego wszelkie zestawy tuningowe mają jeden pierścień (np. RZT)?? To chyba nie przypadek.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 8:52 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
według mnie in więcej pierścieni tym lepsza kompresja i lepsze osiągi


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 11:21 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
Cytuj:
według mnie in więcej pierścieni tym lepsza kompresja i lepsze osiągi
ale tez większe tarcie.. osobiście myśle ze 3 pierścienie sie nadają do motorów które nie łapią wysokich obrotów np wsk 125.. a 1 pierścien do wysoko obrotowych które łapią ponad 10k obrotów. Po prostu przyu takich obrotach kompresja nie zdązy spier***** nawet przez jeden pierścien :P przynajmiej ja tak to rozumie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 5:39 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
lukaaasseat, Owszem, większa kompresja, ale jak kolega wyżej napisał wieksze tarcie.

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 12:54 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Tomasz Sałek pisał w swoich artykułach że najlepiej jest mieć 2 pierścienie a jeszcze najlepiej tego u góry w kształcie lietry "L" ponieważ powodują one równe ptwarcie kanałów (jeśli są równe).

3 pierścienie to Większy Ciśnienie w komoże spalania wieksze tarcie a wieksze ciśnienie to wiekszy opór gdy tłok idzie do gmp.

P.S. (dla niektórych) Stopień sprężania to stosunek objętości cylindra z komorą spalania do komory spalania a nie ciśnienie.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 01, 2008 8:52 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
sałek moze i ma łeb ale niejest bogiem niema co sie podniecać ja np. nierozumie jak mozna mieć pierścien
kamil_ziomek napisał(a):
w kształcie lietry "L"
. kazdy statystyczny 7 letni czech powie Ci wiecej o tuningu tego silnika niz "sałek"(przenośnia nie łąpać za słowa!! chodzi o kolesi z czekich stron któży z tymi silnikami robia cuda)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 02, 2008 7:22 pm 
Kamis napisał(a):
Mam pytanie odnośnie wydechu zaprezentowanego pare postów wyżej czy musi on mieć jakieś przegrody


Ani jednej

kamil_ziomek napisał(a):
kształcie lietry "L"


no moze być , tłok uszczelnia od denka a nie 2 mm niżej . Mi sie wydaje że to dobry pomysł


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 8:26 am 
Offline

Rejestracja: Wto Maj 20, 2008 8:08 am
Posty: 1
Miejscowość: mysłowice
sprawe uszczelnienia znakomicie załatwie jeden pierścień, w sportowych silnikach 2T decydują się na to ponieważ stawia mniejszy opór.

ale im więcej pierścieni tym lepsze chłodzenie tłoka...
tłok oddaje ciepło przez pierścienie do tuleji cylindra a tuleja do żeberek, im więcej pierscieni na tłoku tym więcej ciepła on odda do cylindra i cylek się bardziej nagrzeje ale dzięki temu tłok jest chłodniejszy,
im mniej pierścieni tym mniej się nagrzeje cylinder ale tłok będzie miał większą temperature.

w sportowych silnikach 2T są tłoki z jednym pierścieniem, ale mają chłodzenie wymuszone powietrzem lub chłodzenie cieczą ;)

_________________
boga nie ma
jest motór :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 9:24 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
No tak, ale więcej pierścieni to większy opór i tarcie :/ Oprócz oddawanego ciepła, same pierścienie produkują go dużo :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 26, 2008 10:15 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 17, 2005 3:12 pm
Posty: 179
Miejscowość: Tarnów
W nowych sprzętach dają jeden pierscien, poniewaz tuleja jest pokryta nicasilem i precyzja wykonania jest duzo lepsza...

_________________
Anty lame crusiade


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 7:54 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Jeden pierscień to standard, odelżenie układu korbowo tłokowego przyniosło oczekiwane efekty. Siła potrzebna do poruszenia takim układem jest mniejsza, bezwładnosc także a moc uzyskiwana z jednej jednostki jest dzięki temu większa. Chłodzenie to sprawa uboczna.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 9:25 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 17, 2005 3:12 pm
Posty: 179
Miejscowość: Tarnów
r4g3 napisał(a):
Jeden pierscień to standard, odelżenie układu korbowo tłokowego przyniosło oczekiwane efekty. Siła potrzebna do poruszenia takim układem jest mniejsza, bezwładnosc także a moc uzyskiwana z jednej jednostki jest dzięki temu większa. Chłodzenie to sprawa uboczna.

Jak sie komus nudzi, niech dokladnie pomierzy tłok wg tego schematu. Mozna zamawiac rózne tłoki np Meteor albo Vertex... =D Image

_________________
Anty lame crusiade


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 12:31 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Jakiś adres, telefon?

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 12:44 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 17, 2005 3:12 pm
Posty: 179
Miejscowość: Tarnów
http://www.meteorpiston.com/eng/index.php
http://wiseco.com/
lub po prostu agmot.pl

[ Dodano: 11 Czerwiec 2008, 13:16 ]
Od razu sorki za dwa moje posty obok siebie, ale eytowany nie jest pokazywany jako nowy, a zależy mi na tym żeby ktoś zerknął. Mianowicie, Mam już gotowy cylinder do membrany, przejsciowke, membrane, wszystko pasuje perfekcyjnie. Teraz pozostała kwestia tłoka. Jak wszyscy wiemy, przy membranie wszystkim zależy na tym, żeby okno było jak najdłużej otwarte. Są dwa wyjscia : ucięcie nóżki tłoka od strony okna ssącego tak, aby okno nie było zamykane i wyjście drugie : zrobić kanały w tłoku. Jak macie zrobione u siebie, lub jakie rozwiazania widzieliscie ?

_________________
Anty lame crusiade


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 305 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8959

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5780

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning silnika S-38

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jachu09

15

13854

Pią Lut 15, 2008 9:00 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika

hubert723

14

6520

Wto Sie 26, 2008 2:08 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [017] Tuning silnika

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

dj_bialy1988

42

17956

Wto Mar 10, 2009 8:19 am

ślonzok Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 20 Queries | GZIP : Off ]