Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 21, 2025 10:03 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 305 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 8:41 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 17, 2005 3:12 pm
Posty: 179
Miejscowość: Tarnów
Otóż to =) Nadal dobieram dysze... Rozmiary są kosmiczne, ale im większa, tym coraz lepiej pracuje i ma większą moc... 200 to za mało... Mam już zrobione 220, 240, 260 i 280. Masakra, duży fiat takich nie ma nawet... No ale bucior jest =P

_________________
Anty lame crusiade


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 8:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Cytuj:
ma większą moc... 200 to za mało... Mam już zrobione 220, 240, 260 i 280.


ja pierd.. spalanie chyba kosmiczne . bujałeś sie tym troche ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Wto Sie 12, 2008 8:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Z3US napisał(a):
tym coraz lepiej pracuje i ma większą moc...


Chyba się bujał.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 4:20 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 18, 2008 2:41 pm
Posty: 303
Miejscowość: Dynów/Rzeszów
niezle <spoko>

_________________
W zimie skuter :)

POZDRO DLA CAŁEGO MOTO KIRC

Knypek's Dj...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Sob Sie 16, 2008 11:47 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 25, 2008 1:04 pm
Posty: 294
Miejscowość: Proszowice
Pojazd: Knight 50 / CZ 350
całkiem dobrze :D

_________________
CZ 350 - co prawda roboty jest ale cieszy :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 9:45 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
Z3US napisał(a):
Rozmiary są kosmiczne, ale im większa, tym coraz lepiej pracuje i ma większą moc...

ale i spalanie jest kosmiczne :D

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:00 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Chciałem coś sprostować. Przy membranie dolot wcale nie musi być ciągle otwarty. Ma to nijaki wpływ na sprężanie mieszanki gdyż częśc wraca przed membranę i tracimy w ten sposób moment obr. Niektórzy są w błędzie myśląc że tak musi być i już. Mix sterowania rozrzadu tłokowego i membrany jest bardzo dobrym rozwiązaniem z tego względu iż mamy bardzo elastyczny silnik. Największą moc uzyskujemy w silniku gdy mieszanka nie wraca się w stronę dolotu i zostaje odcięta w komorze korbowej. Gdy tłok podetniemy np na 160owk ssania to mieszanka przestałaby wracac do kanału ssącego gdzieś dopiero od 3-4tys rpm przy których moc była by mała, ale przypominam że można zaraz za tłokiem wstawić membrane - mieszanka się nie wróci a nawet częsc w tym zakresie obrotów zostanie. Za to przy obrotach 7-8tys (strojenie ssania) silnik zassie więcej mieszanki... i to dużo więcej i sprawniej ponieważ mieszanka przepływać będzie przez membranę a tłok uniemozliwi wydostanie się spod niego. To dużo lepsze rozwiązanie gdyż przy ciągle otwartym oknie ssącym mieszanka będzie nieustannie "pchała się" za okno dolotowe do membrany, są to niepotrzebne straty mocy związane ze złym zawirowaniem i kierunkiem dawki.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 10:06 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
Z3US jak maszyna ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Nie Paź 12, 2008 2:19 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Membrana to jedno, ale można zastosować jeszcze taki patencik jak w moim silniku. Kiedyś prezentowałem go na innym forum. Cylinder przerobiłem na skośne kanały - ssący i wydechowy poprowadzone są pod kątem około 45 stopni, co daje silnikowi bardzo wysokoobrotowy charakter. Jeszcze będę musiał powalczyć z poprawą szczelności układu wydechowego, a wypełnienie przestrzeni po starym kanale ssącym wykonać z aluminium a nie z epoksydu (ten ostatni okazał się niewypałem, bo mięknie po nagrzaniu - a miał być taki piękny, termoodporny...). Efekty są widoczne/odczuwalne/słyszalne, moto wkręca się na obroty jak pilarka spalinowa, przynajmniej do chwili aż zacznie łapać lewe powietrze przez mięknącą żywicę epoksydową. Na pierwszym biegu wyrywa na koło zupełnie znienacka, obroty w których zaczyna działać rezonans są doskonale wyczuwalne. Na niskich obrotach elastyczność jest taka sobie, ale to już da się poprawić większą szczelnością przejścia tuleja-wydech i dokładnym dostrojeniem wydechu (przesuwny stożek zamykający dyfuzor zamiast oryginalnej perforowanej przegrody która jest nieporozumieniem i skutecznie utrudnia tuning). Fotki gotowej przeróbki i samego wykonania zamieszczam poniżej. Może ktoś jeszcze pójdzie w moje ślady. Od góry: przekrój wzdłużny cylindra i rury wydechowej, niżej sama rura po przeróbce, na dole całość po montażu.
Image
Image
Image

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Nie Paź 12, 2008 3:25 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Paź 12, 2008 3:19 pm
Posty: 2
Pojazd: ogar 200
a dlaczego nic nie piszecie o powiększaniu kanałów przelotowych , ja to właśnie robię w moim cylindrze i zobaczę jaki będzie efekt , w czechach bez powięszonych kanałów dolotowych to nie jest tuning , chciałem się tez zapytać czy macie namiary ludzi którzy wytaczają podkowy < wpełniacze skrzyni korbowej> bardzo potrzebuje taki pozdro


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Nie Paź 12, 2008 4:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 04, 2005 2:55 pm
Posty: 1152
Miejscowość: Poznań
Pojazd: F20 Mpack
kacikaci To chyba jest sprawa oczywista to powiększanie kanałów ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pon Paź 20, 2008 2:23 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Pytanie do leśnika - na jednym ze zdjęć na fotosiku widziałem chyba schemat czujnika luzu w jawce. Możesz napisać coś więcej, choćby w innym temacie
Z góry dzięki
Dodam, że nie użyłem opcji "szukaj" - jeśli jest gdzieś to sorrki


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pon Paź 20, 2008 3:09 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 12, 2007 2:34 pm
Posty: 309
Miejscowość: Łódź
Pojazd: OgaR 200
Dołączam się do pytania, mógłbyś podać wymiary kawałków drewna do sprzęgła? I czemu akurat drewno a nie coś innego? Pozdrawiam mlodyellow

_________________
wasze-sprz-f21/romet-ogar-200-mlodyellow-t7843.html - MY MOTO


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Pon Paź 20, 2008 6:17 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
OK, żeby nie zaśmiecać działu "tuning techniczny" zakładam osobny temat o kontrolce luzu, faktycznie nie opisywałem jej na tym Forum. Kiedyś rzuciłem projekt na innym, ale to już dość dawno. A co do sprzęgła to chyba rysunek z wymiarami klocków załatwi sprawę:
Image
Dlaczego właśnie drewno? Z paru powodów: jest łatwo dostępne, odporniejsze na ścieranie od korka, ma też jednak i wady - trzeba wykonać aż 64 identyczne klocki na komplet dwóch tarcz, wkleić je na distal i wyszlifować całość tak by tarcze w każdym miejscu nie różniły się grubością więcej jak o ko. 0,1mm. Współczynnik tarcia drewna na stali jest też podobno nieco niższy niż korka, ale to można zniwelować dodając podkładki pod sprężyny sprzęgła. Tyle, że takie twarde sprzegło wymaga też przyzwyczajenia - do wciśnięcia dźwigni potrzeba większej siły. Ale jeśli na jednym komplecie tarcz (u mnie drewno olchowe) robi się ponad 10 tys. km bez potrzeby ingerowania w sprzęgło, to chyba dobry wynik - zwłaszcza na rasowanym silniku w którym tarcze korkowe kończyły się po 2-3 tys. km. Czterokrotnie większa trwałość to dla mnie dobry powód by się pobawić w wycinanie i szlifowanie 64 klocków, ale to już każdy sam musi ocenić czy chce mu się w takie przedsięwzięcie pakować. U mnie czasem w ciągu sezonu na drogomierzu przybywa 10 tys.km, więc mam dobry powód.
P.S. Temat o kontrolce będzie w dziale "inne".

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Profesjonalny tuning silnika
PostWysłany: Czw Paź 23, 2008 8:34 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 12, 2007 2:34 pm
Posty: 309
Miejscowość: Łódź
Pojazd: OgaR 200
A jakieś wymiary samych klocków? Czy to nie ma znaczenia byle by się nie stykały ze sobą? I jeszcze co to za przyrząd na tym rysunku? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 422aa.html

_________________
wasze-sprz-f21/romet-ogar-200-mlodyellow-t7843.html - MY MOTO


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 305 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning silnika

Kamis

14

8959

Pon Gru 19, 2005 5:22 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika 019

Wołodja

7

5780

Sob Sty 07, 2006 8:50 am

kuba848 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. tuning silnika S-38

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

jachu09

15

13853

Pią Lut 15, 2008 9:00 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tuning silnika

hubert723

14

6519

Wto Sie 26, 2008 2:08 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [017] Tuning silnika

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

dj_bialy1988

42

17952

Wto Mar 10, 2009 8:19 am

ślonzok Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 20 Queries | GZIP : Off ]